Dobrý nápad: Nová identita Slovenska

Tatry, halušky, história, malebná príroda. Pokiaľ ide o prezentáciu Slovenska, to všetko tu už v určitej podobe bolo. Koncept brandingu, ktorý bol predstavený posledný aprílový štvrtok, stavia na inú kartu. Sú ňou práve dobré nápady, vďaka ktorým sa krajina môže prezentovať vo svete. Autorsky za konceptom stojí reklamná agentúra Creative Department, ktorá zvíťazila vo verejnom obstarávaní.Slovensko ako krajina, v ktorej prichádzajú na svet dobré nápady ale aj dobrá voľba pre ľudí zvonku. To sú dve línie, ktoré možno v rámci komunikácie novej identity vnímať. S tým súvisí i predpoklad, že okrem prezentácie za hranicami bude koncept fungovať aj doma a ľudia si ho osvoja.

explikacia

Explikácia loga

Loga znacky Slovensko Loga znacky Slovensko - segmenty

ESET, Sygic, hudobný festival Pohoda ale aj Aeromobil. To všetko sú veci, ktoré vznikli z dobrého nápadu. Aj na ich príklade ukazuje kampaň k identite, že Slovensko je “dobrý nápad”. Či už ide o turizmus, investície, inovatívne myšlienky či kultúru. Práve širšie zámer sprostredkovať širšie vnímanie krajiny a vybočiť tak z výrazne turistických stereotypov je to, čo Good Idea odlišuje od predošlých pokusov o zadefinovanie identity Slovenska.

Zmena, ktorá sa prejavila aj vo finálnom riešení, spočívala aj v odlišnom vnímaní konceptu novej značky. Namiesto “tradičného” spojenia loga a sloganu, tvoria obe zložky jeden celok.

Exkurzia do histórie

Identita totiž stojí na písme History od známeho typografa Petra Biľaka. Písmo je zložené z viacerých vrstiev a svoj pôvod má v nápisoch starovekého Ríma. Počiatky navrhovania siahajú až do 90. rokov, kedy autor experimentoval s dekoratívnymi systémami vrstiev či typografiou 19. storočia. Po viacerých pokusoch (a nejakej tej slepej uličke) sa to podarilo. Vzniklo písmo, ktoré má predpoklady na generovanie nespočetného množstva štýlov. Ako Biľak hovorí, s písmom je možné oživiť históriu, alebo ju dokonca rozšíriť. Viac o písme si môžete prečítať na Typotheque.

ukazka aplikacie pre oblast cestovny ruch ukazka aplikacie pre oblast export ukazka aplikacie pre segment kultura

Príklady aplikácie

Prezentácia finálneho návrhu je výsledkom niekoľkoročného procesu tvorby novej štátnej značky. Zároveň je začiatkom jej využívania v praxi. Aplikácia identity do praxe je záväzná pre ministerstvá a ústredné orgány, pre samosprávu je jej používanie odporúčané. Proces implementácie by mal prebiehať priebežne, do začiatku roka 2017.

Ako sa páči nové logo vám?

 

foto: Creative Department

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Vizuální redesign rakouské značky Gösser

Nový redesign loga a obalů piva Gösser je současný a respektuje rakouské dědictví. Vzhled této značky piva v posledním desetiletí zůstal…
pokračovanie článku

Nový Font 196!

Hlavním tématem právě vydaného čísla grafického časopisu Font je tentokrát korporátní identita sladkých a slaných pochutin, dále v něm najdete články a rozhovory ze světa grafického designu, fotografie, ilustrace či polygrafie a věnuje se mimo jiné fotobankám…
pokračovanie článku

Muzeum města Prahy predstavilo novú tvár

Muzeum hlavního města Prahy sa koncom minulého roka rozhodlo pre aktualizáciu svojej identity. Okrem nového loga prináša aj…