Dobrý nápad: Nová identita Slovenska

Tatry, halušky, história, malebná príroda. Pokiaľ ide o prezentáciu Slovenska, to všetko tu už v určitej podobe bolo. Koncept brandingu, ktorý bol predstavený posledný aprílový štvrtok, stavia na inú kartu. Sú ňou práve dobré nápady, vďaka ktorým sa krajina môže prezentovať vo svete. Autorsky za konceptom stojí reklamná agentúra Creative Department, ktorá zvíťazila vo verejnom obstarávaní.Slovensko ako krajina, v ktorej prichádzajú na svet dobré nápady ale aj dobrá voľba pre ľudí zvonku. To sú dve línie, ktoré možno v rámci komunikácie novej identity vnímať. S tým súvisí i predpoklad, že okrem prezentácie za hranicami bude koncept fungovať aj doma a ľudia si ho osvoja.

explikacia

Explikácia loga

Loga znacky Slovensko Loga znacky Slovensko - segmenty

ESET, Sygic, hudobný festival Pohoda ale aj Aeromobil. To všetko sú veci, ktoré vznikli z dobrého nápadu. Aj na ich príklade ukazuje kampaň k identite, že Slovensko je “dobrý nápad”. Či už ide o turizmus, investície, inovatívne myšlienky či kultúru. Práve širšie zámer sprostredkovať širšie vnímanie krajiny a vybočiť tak z výrazne turistických stereotypov je to, čo Good Idea odlišuje od predošlých pokusov o zadefinovanie identity Slovenska.

Zmena, ktorá sa prejavila aj vo finálnom riešení, spočívala aj v odlišnom vnímaní konceptu novej značky. Namiesto “tradičného” spojenia loga a sloganu, tvoria obe zložky jeden celok.

Exkurzia do histórie

Identita totiž stojí na písme History od známeho typografa Petra Biľaka. Písmo je zložené z viacerých vrstiev a svoj pôvod má v nápisoch starovekého Ríma. Počiatky navrhovania siahajú až do 90. rokov, kedy autor experimentoval s dekoratívnymi systémami vrstiev či typografiou 19. storočia. Po viacerých pokusoch (a nejakej tej slepej uličke) sa to podarilo. Vzniklo písmo, ktoré má predpoklady na generovanie nespočetného množstva štýlov. Ako Biľak hovorí, s písmom je možné oživiť históriu, alebo ju dokonca rozšíriť. Viac o písme si môžete prečítať na Typotheque.

ukazka aplikacie pre oblast cestovny ruch ukazka aplikacie pre oblast export ukazka aplikacie pre segment kultura

Príklady aplikácie

Prezentácia finálneho návrhu je výsledkom niekoľkoročného procesu tvorby novej štátnej značky. Zároveň je začiatkom jej využívania v praxi. Aplikácia identity do praxe je záväzná pre ministerstvá a ústredné orgány, pre samosprávu je jej používanie odporúčané. Proces implementácie by mal prebiehať priebežne, do začiatku roka 2017.

Ako sa páči nové logo vám?

 

foto: Creative Department

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

McDonald’s mení obalový dizajn

McDonald’s prichádza v novom roku s novým obalovým dizajnom, ktorý stavia na kartu minimalistickej typografie. Ide o dramatický odklon od pôvodného…
pokračovanie článku

Plagáty oslavujú – Helvetica má 60

Svetoznáme písmo tento rok oslavuje úctyhodný vek. Preto sa v štúdiu Husmee rozhodli vytvoriť sériu plagátov, ktoré si pripomínajú…
pokračovanie článku

Ach, tie obaly – Etrusco pasta

Velmi často se setkáváme s obaly těstovin, které jsou takřka skoro stejné. A to i přesto, že se tvary a velikosti těstovin uvnitř mění. Italská výrobna této tradiční pochutiny se s tím vypořádala po svém – hravě a kreativně.
pokračovanie článku

Noc online marketingu II.

11. marec, 19:00 – 23:00 Connect Coworking, CVERNOVKA, Páričkova 18, 3. poschodie, 821 08 Bratislava