Ceny Filmovej akadémie majú novú tvár. Nová identita bola predstavená len nedávno a stojí za ňou agentúra 180LA. Debaty o potrebe redizajnu pritom vo vnútri organizácie prebiehali celé dva roky.
Ústredným motívom sa stalo písmeno A, príznačné pre inštitúciu, ktorá ceny rozdáva. Odkaz na ňu je v logu poprvýkrát. Zároveň možno Áčko vnímať aj ako svetelné lúče reflektorov, ktoré ku galavečeru neodmysliteľne patria. Aktuálne logo je inšpirované minulosťou a dedičstvom Akadémie ako aj jej vlastným múzeom, ktoré má byť otvorené v roku 2017. Vidieť ho bude okrem iného aj na 86. ročníku udeľovania Oscarov v marci nadchádzajúceho roku.
Nové logo Oscarov
Pôvodná identita
Motív veľkého A
Šéfka marketingového oddelenia Filmovej akadémie, Christina Kounelias, dúfa, že logo (akadémie) bude presne odrážať jej komunitu umelcov, ich rozmanité talenty, spolu s kreatívnym procesom, v rámci ktorého spájajú rozličné nápady dohromady.
Richard Harrington, ktorý má v 180LA na starosti dizajn hovorí, že pri tvorbe identity sa inšpirovali aj archívom a knižnicou Akadémie: „Pozorovali sme spôsob a techniky, akými sa pristupovalo k typografii a vizuálom, a niektoré závery sme preniesli do aktuálneho riešenia.“
zdroj: designweek.com, designtaxi.com, oscars.org
1 comments
V pohode.