V žiare reflektorov – nové logo pre Oscary

Ceny Filmovej akadémie majú novú tvár. Nová identita bola predstavená len nedávno a stojí za ňou agentúra 180LA. Debaty o potrebe redizajnu pritom vo vnútri organizácie prebiehali celé dva roky.

Ústredným motívom sa stalo písmeno A, príznačné pre inštitúciu, ktorá ceny rozdáva. Odkaz na ňu je v logu poprvýkrát. Zároveň možno Áčko vnímať aj ako svetelné lúče reflektorov, ktoré ku galavečeru neodmysliteľne patria. Aktuálne logo je inšpirované minulosťou a dedičstvom Akadémie ako aj jej vlastným múzeom, ktoré má byť otvorené v roku 2017. Vidieť ho bude okrem iného aj na 86. ročníku udeľovania Oscarov v marci nadchádzajúceho roku.

86oscars_log_660

Nové logo Oscarov

 

The 85th Academy Awards® will air live on Oscar® Sunday, February 24, 2013.

Pôvodná identita

 

ampas_solidlogo_gol_660

Motív veľkého A

Šéfka marketingového oddelenia Filmovej akadémie, Christina Kounelias, dúfa, že logo (akadémie) bude presne odrážať jej komunitu umelcov, ich rozmanité talenty, spolu s kreatívnym procesom, v rámci ktorého spájajú rozličné nápady dohromady.

Richard Harrington, ktorý má v 180LA na starosti dizajn hovorí, že pri tvorbe identity sa inšpirovali aj archívom a knižnicou Akadémie: „Pozorovali sme spôsob a techniky, akými sa pristupovalo k typografii a vizuálom, a niektoré závery sme preniesli do aktuálneho riešenia.“

 

zdroj: designweek.com, designtaxi.com, oscars.org

1 comments
Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Plagát na každý deň

Vedeli by ste si predstaviť, že navrhnete jeden plagát každý deň? Po celý rok? Pozrite sa na projekt…
pokračovanie článku

Logo pre TOKYO 2020 z pohľadu detí

Minulý rok bolo predstavené logo pre olympiádu v Tokiu. Identita športového podujatia naplánovaného na rok 2020 však čoskoro získala…