Logo zachováva historický odkaz mestského erbu a zároveň siaha po súčasných trendoch. Darí sa mu tieto dva svety funkčne spojiť?
Nová vizuálna identita vychádza z dlhodobého cieľa prezentovať modernú tvár hlavného mesta. Tento cieľ je zrejmý už pri prvom pohľade na dizajn loga. Jasne priznáva historické korene a pôvod v heraldike, no zároveň naplno a efektívne využíva možnosti grafického dizajnu 21. storočia.
Nové logo mesta Budapešť
A város, amely egyesit
Práve logo sa stalo prvým a kľúčovým prvkom v rámci projektu tvorby novej identity mesta. Zvyšok by sa k nemu mal podľa zástupcu primátora pridať do konca roka. A város, amely egyesit alebo “Mesto, ktoré spája” je v prípade Budapešti – najmä pri pohľade do minulosti a histórie – skutočne výstižný slogan.
Slogan i samotné logo odrážajú úlohu mesta zjednocovať – tak ako zjednocuje Buda a Pest. Logo kombinuje do moderného celku odkaz rozličných historických období a vytvára tak obraz súčasného veľkomesta.
Implementácia nového vizuálu
Identita, ktorá spája?
Pokusy o vytvorenie podrobnej a prepracovanej identity boli skôr sporadické. Základy nového vizuálu boli položené ešte v roku 2009, až doteraz však v projekte neprebehli výraznejšie zmeny. Bolo však čoraz dôležitejšie – podobne ako v prípade iných veľkomiest – aby bola Budapešť dôstojne a najmä aktuálne reprezentovaná. Najdôležitejším aspektom bolo vytvoriť funkčnú a ľahko identifikovateľnú identitu mesta. Takú, s ktorou sa dokážu identifikovať jej obyvatelia. Takú, ktorá ich určitým spôsobom spája.