Životný príbeh Mikea Parkera – muža, ktorý preslávil Helveticu

Helveticu síce priamo nevytvoril, no spopularizoval ju. Tak by sme mohli hovoriť o Mikeovi Parkerovi. Tento type dizajnér, historik i konzultant vytvoril počas svojho pôsobenia vyše tisícsto fontov. Okrem tohto úctyhodného čísla bol Mike známy aj vďaka presláveniu Helveticy. Zomrel nedávno, vo veku osemdesiatpäť rokov.

Jeho obľuba tohto svetoznámeho písma úzko súvisí s praxou. Mike Parker totiž pátral po európskom fonte, ktorý by dobre vyzeral a bol funkčný v odlišných hrúbkach. Vtedy narazil na švajčiarske Neue Haas Grotesk, ktorého autormi boli Max Miedinger a Eduard Hoffman. Obaja pôsobili v typo dielni, podľa ktorej dostalo názov aj ich písmo – Haas Type Foundry.

Tu však vstúpil do hry technický aspekt. Pri pokuse sádzať znaky svojho nového švajčiarskeho objavu, zistil Mike, že európske písmená neboli nemožno použiť. Príčina bola jednoduchá – stroj, ktorý využívali v jeho spoločnosti a ktorý bol v tej dobe štandardom, nebol skonštruovaný pre takéto písmo. Alebo naopak.

Nech je ako chce, Parker spolu s celým tímom pracovníkov pristúpil ku kroku, ktorý znamenal nové možnosti v používaní takýchto písiem. Rozhodli sa totiž, že upravia pôvodné nákresy z Haas Type Foundry tak, aby ich bolo možné využívať na strojoch Linotype po celom svete. Pre podobné využitie upravil Parker so svojimi spolupracovníkmi približne tisícku písiem.

To však nebol jediný z jeho úspechov. Založil napríklad prvé digitálne typo štúdio, podieľal sa na vývoji Pages, ktorý poznáme z Apple zariadení. Tvorbe samotných písiem sa venoval ešte nedávno – v roku 2009. Bol to jednoducho človek, ktorý typografii zasvätil celý svoj život. A aj napriek tomu, že tu už nie je, jeho odkaz – vďaka všadeprítomnému písmu Helvetica – zostáva i naďalej.

Pozrite sa aj krátky dokument o Mikeovom živote

 

zdroj: designtaxi.com

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

LEGO a podoby jeho loga

Každé logo vzniká so zámerom, aby reprezentovalo značku čo najdlhšie. Nič však netrvá večne. Výnimkou nie sú ani…