Všestranné štúdium prepojené s filmom a vizuálnymi efektmi
Filmová a televízna fakulta VŠMU chce novým odborom reagovať na problém, ktorý sa týka nedostatku kvalifikovaných profesionálov pre herný segment.
Študijný program bude zameraný na výučbu všestranne talentovaných, či už technicky alebo výtvarne nadaných, študentov, ktorí majú záujem o kariéru vo videohernom priemysle. Trojročné bakalárske štúdium bude zahŕňať získavanie vedomostí z oblasti videohernej tvorby, no obohatené bude aj o základy filmovej tvorby a vizuálnych efektov, s ktorými úzko súvisí.
Uchádzači o štúdium by po jeho absolvovaní mali byť schopní expertne zvládať aspoň jeden z niekoľkých kľúčových aspektov hernej tvorby a prípadne byť dostatočne vzdelaní na to, aby vedeli vytvoriť aj vlastnú hru. Popri doterajších pedagógoch štúdia vizuálnych efektov FTF pedagógmi budú oslovení významní experti z praxe.
Ľudia z praxe
Jedným z pedogógov bude aj Marek Hollý, animation a gaming department director zo štúdia Noise Artillery, ktoré spolupracovalo napríklad na hre Mafia III, Peter Nagy, CEO štúdia Games Farm, známom napríklad hrou Shadows: Awakening alebo Ladislav Dedík z postprodukčného štúdia Studio 727, spolupracujúceho s Activision na výrobe assetov pre najnovšiu hru zo série Call of Duty.
“Formálne vzdelávanie v oblasti tvorby počítačových hier predovšetkým na vysokoškolskej úrovni je u nás niečo, čo tu už dlhé roky chýba a pociťujeme jeho akútny nedostatok. Preto plne podporujeme FTF VŠMU pri zakladnaní tohto študijného programu ktorý by v budúcnosti mal tento nedostatok na Slovensku napraviť a poskytnúť aj v tejto oblasti kvalitné vzdelanie desiatkam študentov.” Marián Ferko, prezident Slovak Game Developers Association, zapojený do formovania tohto štúdijného programu.
Prijímačky
Termín na zaslanie všetkých podkladov a prihlášky na prijímacie pohovory je 7.12.2020 a prijímacie skúšky sa uskutočnia 3 – 4. 2. 2021. Pozostávajú z niekoľkých fáz, vrátane vlastných prác, školských zadaní aj osobných pohovorov. Škola novým programom reaguje na dlhodobý nedostatok kvalifikovaných profesionálov pre videohernú tvorbu.
Viac informácií o prijímacom konaní sa dočítate na stránkach vysokej školy a v prospekte k prijímcím skúškam na odbor Herný dizajn.
zdroj: SGDA