Toyota predstavila redizajn loga európskej divízie

Automobilka naskakuje na vlnu monofarebných flat symbolov.

Známe jadro

Značka sa po novom zbavila všetkých odleskov a imitácií kovu. Do archívov putuje aj wordmark TOYOTA. Dizajnéri z The&Partnership pôvodný emblém výrazne zjednodušili do podoby 2D loga v jednej farbe. Treba povedať, že prístup ako taký dáva zmysel, keďže izolovaný symbol je dostatočným identifikátorom značky a len tak si ho nepomýlite.

Staré vs. nové

Dve tváre jedného auta

Zvláštny moment si môžete všimnúť hore, v mieste, kde by sa mali elipsy dotýkať. Tu ostal nový symbol doslovne verný plastickej predlohe starého loga. Ani v jeho prípade nie sú v rovnakom bode zvislá a horizontálna vonkajšia elipsa spojené. V novom prevedení to však pôsobí zvláštne, aj kvôli absencii 3D, ktorý by takúto (ne)spojenie podporil.

Pre zaujímavosť ešte možno porovnať s redizajnom loga pre americký trh, kde sa takisto šlo cestou flat redizajnu, ale prevedenie symbolu bolo dotiahnutejšie. Je nepochopiteľné, prečo divízie jednej automobilky budú odteraz vystupovať pod odlišnými logami na úrovni základných detailov ako je silueta emblému. Budú mať odteraz toyoty na rôznych trhoch aj rôzne logá na kapote?

Logo Toyota USA z roku 2019

Basic ale moderné

The&Partnership chceli redizajnom zdôrazniť imidž Toyoty ako progresívnej automobilky. Ten postavili na priamočiarej vizualite.

Okrem nového loga dostala značka aj vlastné písmo Toyota Type v troch rezoch, ktoré bude odteraz využívať v komunikácii. Tá sa bude niesť v základných farbách ako grafitová, biela a červená pre akcenty. Nešokuje, ale ani neurazí a celkom funguje.

zdroj: Toyota Europe

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Chceme skúseného Art Directora!

Do nášho kreatívneho tímu hľadáme excelentného grafika. Ak máš kopec nápadov, výtvarné cítenie, nejaké skúsenosti s reklamou, vieš vytvárať…
pokračovanie článku

Ach, tie obaly – Pixie

Při vytváření nové, prémiové značky s jemnými ochucenými šumivými vodami pro mladé lidi bylo cílem navrhnout zcela nový a důvtipný…