Side project na dnes: Niečo visí vo vzduchu

Side projects, alebo veci, ktorým sa človek venuje, keď zhasne lampu na svojom pracovnom stole, som vždy považoval za skvelý spôsob doplnenia kreatívnej energie a zdroj inšpirácie. Navyše, tieto záľuby, z ktorých sa časom stalo niečo vážnejšie, inšpirujú nielen toho, kto sa im venuje, ale často aj ľudí okolo. To je na nich najkrajšie. Typografia, street art a pozitívne heslá. To sú hlavné ingrediencie projektu, ktorý si rozbehol francúzsky výtvarník Stéphane Koyama-Meyer.

Stéphane aktuálne pôsobí vo švajčiarskom Bazileji. Jeho Street Mobiles spája veci, ktoré Stéphane, známy aj pod prezývkou Traz, miluje. Výsledkom zaujímavého spojenia sú citáty a heslá, ktoré sa vďaka Stéphanovi objavujú v uliciach.

Nezdobia však priamo steny, chodníky či dopravné prostriedky ale visia v priestore. Ako materiál používa Traz kov, hliník či plasty, ktoré by inak skončili ako odpad. Jeho výtvory v sebe spájajú nielen pestrosť materiálov ale aj farieb či textúr.

bebold_670 traz-paris-sep15-01_670 takecare_670 traz-bsl-01_670 traz-chp-04 traz-chp-02

Práve vďaka tomu vzniká v rámci kompozície konkrétneho textu určitá hierarchia podobne ako pri tvorbe na papieri. Takýmto spôsobom môže byť jedno slovo zdôraznené, iné naopak nápadné menej. Posolstvá pre svoje inštalácie čerpá z diel svetových básnikov, filozofov ale aj hip-hopových umelcov.

Svojim projektom tak nielen neustále podporuje a rozvíja vlastnú kreativitu, ale poskytuje aj podnety pre ostatných, ktorí sa s jeho umením stretnú. Možno im jeho visiace graffitti zlepší deň, prinúti ich k zamysleniu a pozitívnemu vnímaniu sveta.

O autorovi

Stéphane je absolventom vizuálnych a grafických umení. Vystavoval po celom svete aj jeho práca bola publikovaná vo viacerých knihách. Je spoluzakladateľom kolektívu Back To Type. Viac sa o ňom a jeho práci môžete dozvedieť na oficiálnom webe Traz.fr.

 

zdroj: designtaxi, traz.fr

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Redizajny roku 2015

Rok 2015 bol rokom viacerých redizajnov. Či už šlo o azda najvýraznejšiu zmenu v podobe nového loga Google, alebo mnohých…
pokračovanie článku

Cover – neviditelná ochrana

Koncept obalového designu minerálního deodorantu bez přidaných umělých vůní, se silným antiseptickým účinkem a hojivými schopnostmi, je určený pro…
pokračovanie článku

Ach, tie obaly: 4Life

Značka minerálok medzi prúžkami svojej etikety ukrýva drobné ilustrácie, ktoré interagujú s jej dizajnom.