Pozrite si najlepšie plagáty pre London Film Festival

Podujatie, ktoré 16. októbra prinesie do Londýna vyše 300 filmov a dokumentov z približne 50 krajín, sa koná už po šesťdesiaty krát. Je teda možno čas na malé ohliadnutie späť do minulosti a na festivalového plagáty, ktoré pozývali návštevníkov kedysi.

Portál Creative Bloq v súvislosti s blížiacim sa aktuálnym ročníkom pripravil prehľad desiatky vizuálov, ktoré sú podľa nich top. Pozrite sa na ich výber:

r. 1957

h7qljbv2sphnsnot5jzll6

Plagát upúta na prvý pohľad výrazným červeným pozadím a využitím prvku filmového pásu, v rámci ktorého možno vidieť malé “ochutnávky” z programu z roku 1957.

r. 1960

hxwbhbrd5f3aribe8fw7bc

Abstraktný motív odráža umelecké sebavedomie mesta, ktoré mu malo dopomôcť k tomu, aby sa stalo svetovým kultúrnym centrom počas nadchádzajúceho desaťročia.

r. 1965

fgaudxuyumhkvke9kqkbjk

Prelom šesťdesiatých bol obdobím výrazných zmien, ktoré neobišli ani ostrovy. Plagát je typický dramatickou typografiou a využitím výrazného, červeného filtra.

r. 1972

dbsluebhgptjbxl8wm7dlt

Festival sa po troch desaťročiach ustálil ako platforma, v rámci ktorej mohli ľudia objavovať nové a niekedy i menej známe filmy. Tomu je prispôsobený aj vizuál, ktorý sa prikláňa k minimalizmu, bez potreby komunikovať množstvo ďalších, už známych informácií.

r. 1975

ygrsnh9azduwzzkagaehcz

Plagát  založený na koláži kombinuje základné prvky, ktoré utvárajú tento filmový festival – filmové kotúče ako zástupca filmovej tvorby, vlajky tlmočiace medzinárodný charakter podujatie a nakoniec Nelsonov stĺp odkazujúci na miesto konania.

r. 1981

dpwprlavpsmpastu8tvizf

25. ročník, presnejšie jeho plagát, reflektovali obnovenú fascináciu idolmi veľkého strieborného plátna minulosti i (vtedajšej) súčasnosti. Idoly v idole, tak by sa dala nazvať kompozícia, kedy v rámci postavy Charlieho Chaplina v jeho ikonickej úlohe tuláka, možno vidieť množstvo ďalších tvári, dobre známych filmovým divákom.

r. 1984

jgxphhljupfnaszsnqvghm

Trochu rozdiel, čo poviete? Výrazne štylizovaný vizuál, evokujúci kriedovú kresbu na podklade čiernej tabule, skombinovaný s výraznou typografiou, určite pritiahol pozornosť ľudí.

r. 1995

gkfcvase8ghk7eyy8muzeb

A opäť zmena tónu. 39. ročník festivalu sa na plagátoch prezentoval profesionálnym, vyzretým vzhľadom, ktorého hlavným motívom bolo oko, ktoré je vlastne jedným zo základných predpokladov úspechu filmu.

r. 2003

guht7zpdnot4g9uj3b4yfj

Plagát pre festival z roku 2003 využíva výrazné farby, geometriu ako aj menej nápadnú typografiu a do istej miery pôsobí futuristicky.

r. 2008

ksdbr9iwd8kxbzydq6vwzp

Typografia. Tá stojí v centre pozornosti pri pohľade na vizuál plagátu pre rok 2008. Ako hlavný motív vtedajších vizuálov poslúžili citáty známych osobností, týkajúce sa filmov.

Tak čo hovoríte na tento výber? Pre viac filmových plagátov z Londýna navštívte stránku mediastorehouse.

 

zdroj: mediastorehouse.com

creativebloq.com

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Ach, tie obaly – Become

Become je nápoj, díky kterému se můžete na chvilku proměnit v osobnost, kterou si vyberete. Například pokud chcete být…
pokračovanie článku

Nepíš, nakresli – ilustrované písma

Typografia, to nie sú len písma, ktoré má človek nainštalované v počítači. Jasné, mnohé sú skvelé, krásne a vyzerajú úžasne…
pokračovanie článku

Chocolate Patrik: Bez kvalitného obalu by sme neboli tak úspešní

Každý dobrý obchodník vie, že obal predáva. Potvrdiť to môže aj výrobca exkluzívnych čokoládových praliniek vyrábaných na mieru z pravej belgickej čokolády – Chocolate Patrik. Okrem kvalitných produktov si sami na mieru vyrábajú aj prémiové personalizované obaly pomocou zariadení od Konica Minolta. Vedia totiž, že ak má niečo dobre chutiť, musí to aj dobre vyzerať.