Podujatie, ktoré 16. októbra prinesie do Londýna vyše 300 filmov a dokumentov z približne 50 krajín, sa koná už po šesťdesiaty krát. Je teda možno čas na malé ohliadnutie späť do minulosti a na festivalového plagáty, ktoré pozývali návštevníkov kedysi.
Portál Creative Bloq v súvislosti s blížiacim sa aktuálnym ročníkom pripravil prehľad desiatky vizuálov, ktoré sú podľa nich top. Pozrite sa na ich výber:
r. 1957
Plagát upúta na prvý pohľad výrazným červeným pozadím a využitím prvku filmového pásu, v rámci ktorého možno vidieť malé “ochutnávky” z programu z roku 1957.
r. 1960
Abstraktný motív odráža umelecké sebavedomie mesta, ktoré mu malo dopomôcť k tomu, aby sa stalo svetovým kultúrnym centrom počas nadchádzajúceho desaťročia.
r. 1965
Prelom šesťdesiatých bol obdobím výrazných zmien, ktoré neobišli ani ostrovy. Plagát je typický dramatickou typografiou a využitím výrazného, červeného filtra.
r. 1972
Festival sa po troch desaťročiach ustálil ako platforma, v rámci ktorej mohli ľudia objavovať nové a niekedy i menej známe filmy. Tomu je prispôsobený aj vizuál, ktorý sa prikláňa k minimalizmu, bez potreby komunikovať množstvo ďalších, už známych informácií.
r. 1975
Plagát založený na koláži kombinuje základné prvky, ktoré utvárajú tento filmový festival – filmové kotúče ako zástupca filmovej tvorby, vlajky tlmočiace medzinárodný charakter podujatie a nakoniec Nelsonov stĺp odkazujúci na miesto konania.
r. 1981
25. ročník, presnejšie jeho plagát, reflektovali obnovenú fascináciu idolmi veľkého strieborného plátna minulosti i (vtedajšej) súčasnosti. Idoly v idole, tak by sa dala nazvať kompozícia, kedy v rámci postavy Charlieho Chaplina v jeho ikonickej úlohe tuláka, možno vidieť množstvo ďalších tvári, dobre známych filmovým divákom.
r. 1984
Trochu rozdiel, čo poviete? Výrazne štylizovaný vizuál, evokujúci kriedovú kresbu na podklade čiernej tabule, skombinovaný s výraznou typografiou, určite pritiahol pozornosť ľudí.
r. 1995
A opäť zmena tónu. 39. ročník festivalu sa na plagátoch prezentoval profesionálnym, vyzretým vzhľadom, ktorého hlavným motívom bolo oko, ktoré je vlastne jedným zo základných predpokladov úspechu filmu.
r. 2003
Plagát pre festival z roku 2003 využíva výrazné farby, geometriu ako aj menej nápadnú typografiu a do istej miery pôsobí futuristicky.
r. 2008
Typografia. Tá stojí v centre pozornosti pri pohľade na vizuál plagátu pre rok 2008. Ako hlavný motív vtedajších vizuálov poslúžili citáty známych osobností, týkajúce sa filmov.
Tak čo hovoríte na tento výber? Pre viac filmových plagátov z Londýna navštívte stránku mediastorehouse.
zdroj: mediastorehouse.com
creativebloq.com