Penguin a Random House pod spoločnou vlajkou

cover18 - Penguin a Random House pod spoločnou vlajkou

Dve z najväčších sietí svetových vydavateľstiev – PenguinRandom House – sa spojili. Ruka v ruke s týmto krokom prichádza aj potreba novej brand identity, ktorá by na zmeny reagovala. Nová značka zdôrazňuje význam písaného slova pre spoločnosť ako takú. Výsledkom je teda dvojdielne, prevažne typograficky orientované logo, ktorého hlavná časť pozostáva z nového oficiálneho mena Penguin Random House. Druhú časť tvorí logo konkrétneho vydavateľstva.

Nové logo sa totiž bude využívať vždy v kombinácii s príslušným symbolom jedného z 250 známych vydavateľstiev, tlačiarní a značiek. Efektívnosť tohto párovacieho riešenia spočíva v jednoduchom spájaní rozličných variácií s jedným stálym prvkom identity. Podľa oficiálnej tlačovej správy má zvolený postup pomôcť aj vzájomnej podpore a posilňovaniu hlavnej značky a jednotlivých divízií.PRH blog3 620 580x392 - Penguin a Random House pod spoločnou vlajkou

 

Pohľad na využitie novej identity značky v praxi

 

Podľa Markusa Dohlea z Penguin Random House je takýto spôsob komunikovania nového znaku hlavnej spoločnosti bok po boku so symbolmi dcérskych spoločností skvelý spôsob, ako zdôrazniť význam týchto vydavateľských týmov pre Penguin Random House ako celok. Ten vraj spočíva v rozličnosti názorov, ktoré sú takto združené v rámci určitej platformy.

Koncept novej identity vytvorilo newyorské štúdio Pentagram, ktoré stojí aj za dočasným logom sprevádzajúcim fúziu spoločností. Hlavnou snahou bolo vyriešiť nový vizuál tak, aby ani jedna z jeho zložiek neprevažovala nad ostatnými. Bolo potrebné nájsť určitú rovnováhu medzi novospojenou spoločnosťou, jednotlivým vydavateľstvami a tlačiarňami.

Ako sa vám páči nová identita nového Penguin Random House?

 

 

zdroj: businessweek.com, new.pentagram.com, global.penguinrandomhouse.com

1 comment
Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
cover va package design book 2 1210301537 id 6037091 380x220 - Logokvíz IV. – víťaz
pokračovanie článku

Logokvíz IV. – víťaz

Zo správnych odpovedí sme vyžrebovali jedneho štastlivca, ktorý získa knihu The Package Design Book 2. Tým štastlivcom je… Ďalšie diely…
Blitsem Witblits 1 - Blitsem Witblits
pokračovanie článku

Blitsem Witblits

Blitsem Witblits je vyroben z hroznů Hanepoot, což je jihoafrické jméno pro Muscat of Alexandria. Wiblits, nebo taky “bílý…
Homelessfonts Presskit 13 380x220 - Kúpte si fonty bez domova
pokračovanie článku

Kúpte si fonty bez domova

Arrels Foundation v spolupráci s reklamnou agentúrou Cyranos McCann vytvorili zaujímavý projekt. Jeho účelom je pomôcť ľuďom, ktorí prišli o strechu…