Penguin a Random House pod spoločnou vlajkou

Dve z najväčších sietí svetových vydavateľstiev – PenguinRandom House – sa spojili. Ruka v ruke s týmto krokom prichádza aj potreba novej brand identity, ktorá by na zmeny reagovala. Nová značka zdôrazňuje význam písaného slova pre spoločnosť ako takú. Výsledkom je teda dvojdielne, prevažne typograficky orientované logo, ktorého hlavná časť pozostáva z nového oficiálneho mena Penguin Random House. Druhú časť tvorí logo konkrétneho vydavateľstva.

Nové logo sa totiž bude využívať vždy v kombinácii s príslušným symbolom jedného z 250 známych vydavateľstiev, tlačiarní a značiek. Efektívnosť tohto párovacieho riešenia spočíva v jednoduchom spájaní rozličných variácií s jedným stálym prvkom identity. Podľa oficiálnej tlačovej správy má zvolený postup pomôcť aj vzájomnej podpore a posilňovaniu hlavnej značky a jednotlivých divízií.PRH_blog3_620

 

Pohľad na využitie novej identity značky v praxi

 

Podľa Markusa Dohlea z Penguin Random House je takýto spôsob komunikovania nového znaku hlavnej spoločnosti bok po boku so symbolmi dcérskych spoločností skvelý spôsob, ako zdôrazniť význam týchto vydavateľských týmov pre Penguin Random House ako celok. Ten vraj spočíva v rozličnosti názorov, ktoré sú takto združené v rámci určitej platformy.

Koncept novej identity vytvorilo newyorské štúdio Pentagram, ktoré stojí aj za dočasným logom sprevádzajúcim fúziu spoločností. Hlavnou snahou bolo vyriešiť nový vizuál tak, aby ani jedna z jeho zložiek neprevažovala nad ostatnými. Bolo potrebné nájsť určitú rovnováhu medzi novospojenou spoločnosťou, jednotlivým vydavateľstvami a tlačiarňami.

Ako sa vám páči nová identita nového Penguin Random House?

 

 

zdroj: businessweek.com, new.pentagram.com, global.penguinrandomhouse.com

1 comments
Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť