Obaly, ktoré by ste nevyhodili

Aj ten, kto sladkostiam neholduje sa vždy poteší, ak ich uvidí vo vzhľadnom a inšpiratívnom prevedení. Ponúkame vám výber obalov tabuľkovej čokolády, ktoré tieto kvality spĺňajú.

moonstruck-single-origin-bars11

moonstruck-single-origin-detail2

sea_salt_toffee_milk

Moonstruck Chocolate je výrobca čokolád a bomboniér z Portlandu. Balenie, ktoré pre nich vyrobila reklamná agentúra Sandstrom Partners, odkazuje na ručné spracovanie a vizuálnu atraktivitu ich produktov. A to aj vďaka využitiu slepotlače a rôznofarebných metalických fólií. Pri ilustráciách sa v Sandstrom Partners nechali inšpirovať prírodnými motívmi a významnými stavbami severozápadnej časti USA, kde sa mesto Portland nachádza.

 

Chocolates+with+attituede_3  Chocolates+with+attituede_5

chokolade1

Dizajnérske štúdio Bessermachen z Dánska si v spolupráci s čokolatierom Henrikom Konnerupom vyhotovilo vlastnú sériu pochúťok z kakaových bôbov. Séria s názvom Chocolates with attitude nebola určená len pre klientov. Každý tím kreatívcov potrebuje priebežne dopĺňať energiu, nechali si teda niečo aj pre vlastnú „spotrebu“.

Henrik Konnerup vyrobil presne 12 000 kusov čokolád, ktoré boli umiestnené do tisícky elegantných čiernych škatúľ. Každá čokoláda v škatuli má podľa jej obalu vystihovať iný typ človeka (dobrodruh, zabávač, rebel, umelec…).

 

laus-comite-b

chocolate-1

chocolate-6

Aj v grafickom štúdiu Comité zo Španielska si povedali, že čokoláda je ideálnym darom pre svojich stálych klientov. Prostredníctvom nej sa rozhodli odprezentovať dizajnom, ktorý vyjadruje ich filozofiu a pracovné postupy – dôraz na detail a eleganciu, hra s geometrickými tvarmi, sieťotlačová technológia. Práca na limitovanej edícii čokolád začala navrhnutím tabličiek čokolády, z ktorých je každá jedinečná.

Čokolády troch príchutí vyhotovil rodinný podnik La Campana. Tento výrobca sladkostí s tradíciou už od roku 1890, sídli, tak ako Comité, v srdci Barcelony.

 

studiochapeaux-chocolate-01

studiochapeaux-chocolate-04

studiochapeaux-chocolate-08

„Navrhnuté a vyrobené, aby robilo život sladkým,“ takto v portfóliu opisuje svoj výtvor nemecké Studio Chapeaux. A nie je to len čokoláda, čo majú v Hamburskom štúdiu na mysli. Štúdio, kde sa zameriavajú práve na obalový dizajn, vyrobilo pre potravinársku spoločnosť Lapp & Fao obaly, ktoré môžu potešiť nielen konzumenta čokolády, ale napríklad aj jeho blízkych. Spodná časť obalu je totiž aj pohľadnicou.

 

Maverick-Chocolate-1

Maverick-Chocolate-business-card

Maverick-Chocolate-2

Grafická dizajnérka Jessica Jones navrhla pre čokoládovňu Maverick Chocolate Co. zo Spojených štátov nielen balenie, ale aj logo a vizitky, ktoré sú ukryté vo vnútri každého obalu.

Hlavným motívom dizajnu na, pre čokoládu atypickom, uzatvárateľnom obale z textúrovaného papiera sa stali staré rytiny „maverickov“, teda nezávislých mužov vynálezcov. Každá príchuť čokolády zobrazuje na obale iného „dobyvateľa“ vzdušného priestoru. Jessica tým odkazuje na majiteľa Maverick Chocolate Co., ktorý v minulosti pracoval v leteckom priemysle.

 

6f99aa7165407.562962cb3a9d0

2ce7cd54945625.56095ce2b3019  491d477165407.5636ee2789330

Obal, ktorý sme zaradili na záver nášho prehľadu, získal tretie miesto na medzinárodnej súťaži obalového dizajnu Pentawards. Jeho autorom je reklamná agentúra Rice Creative, ktorá pôsobí vo vietnamskom Ho Chi Minh City, kedysi známom ako Saigon. Založila ju v roku 2011 dvojica Joshua Breidenbach and Chi-An De Leo. Rok na to vznikla v niekoľkomiliónovej metropole aj Marou Faiseurs de Chocolat.

Čokoládovňa už na začiatku poverila Rice Creative vybudovaním vizuálnej identity, ktorá bude, samozrejme, zahŕňať aj obaly pre ich kvalitné tmavé čokolády. Výsledkom je vydarený mix vietnamského folklóru a modernej typografie. Inšpiráciu agentúra hľadala hlavne v tradičných slávnostných papieroch, ktoré sa dajú nájsť v starej čínskej štvrti Ho Chi Minh City.

Rice Creative vyhotovili pre Marou obal aj k edícii Wallpaper*. Vo videu vidíme celý proces – od varenia čokolády, návrhu obalu, tlače, zlatenia, aplikácie slepotlače až po ručné balenie.

 

zdroje:
jessicajonesdesign.com
lovelypackage.com
sandstrompartners.com
www.behance.net/Rice_Creative
www.bessermachen.com
www.comitestudio.com
www.studiochapeaux.com

1 comment
Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Penguin a Random House pod spoločnou vlajkou

Dve z najväčších sietí svetových vydavateľstiev – Penguin a Random House – sa spojili. Ruka v ruke s týmto krokom prichádza aj…
pokračovanie článku

Keyboard S – Photoshop skratky ako na dlani

Práca s komplexnými softvérmi často vyžaduje používanie klávesových skratiek, ktoré šetria čas. Namiesto zdĺhavého lietania myšou po obrazovke a preklikávania…
pokračovanie článku

The Žurnál je zpět. A není sám.

O projektu čtyř diářových nadšenců jsme již psali ve článku TADY. Nedávno představili celou produktovou řadu, kdy k půlročnímu…