Slovenské centrum dizajnu v spolupráci s Ministerstvom kultúry SR vyhlasuje nový, v poradí 14. ročník súťaže Národná cena za dizajn.
Po minuloročnom 13. ročníku, ktorý bol venovaný komunikačnému dizajnu, je Národná cena za dizajn 2017 zameraná na produktový dizajn a je určená pre profesionálnych produktových dizajnérov, študentov produktového dizajnu a súvisiacich odborných disciplín, iných odborníkov pracujúcich v oblasti produktového dizajnu a výrobcov a klientov v oblasti produktového dizajnu. O získanie ocenenia je možné uchádzať sa v kategóriách profesionálny dizajn, študentský dizajn a dizajn s pridanou hodnotou prácami, ktoré boli vytvorené od 1. 1. 2015 do 31. 12. 2016.
Prihlasovanie prác do 14. ročníka súťaže NCD
Prihlasovanie prác sa bude konať výlučne online. Online prihlasovanie do súťaže bude možné na adrese www.scd.sk/ncd v čase od 1. 6. 2017 do 17. 7. 2017.
Súťaž bude definitívne vyhodnotená do 31. 7. 2017.
Diela finalistov budú prezentované na výstave v podkroví Slovenského múzea dizajnu v Hurbanových kasárňach v Bratislave v mesiacoch september – november 2017. Slávnostné vyhlásenie výsledkov sa uskutoční na začiatku októbra 2017.
Súťažné podmienky 14. ročníka súťaže NCD
Úplné znenie súťažných podmienok je dostupné na webovej stránke Slovenského centra dizajnu na adrese: www.scd.sk/ncd
Termíny
Vyhlásenie súťaže: 1. 6. 2017
Registrácia online prihlášok a dokumentácie: 1. 6. 2017 – 17. 7. 2017
Zber prác na hodnotenie: 20. – 21. 7. 2017
Zasadnutie medzinárodnej odbornej poroty: 26. 7. 2017
Vyhodnotenie súťaže: do 31. 7. 2017
Výstava NCD: 27. 9. – 30. 11. 2017
Slávnostné vyhlásenie výsledkov a odovzdanie cien: 13. október 2017
Cena verejnosti opäť súčasťou 14. ročníka súťaže NCD
Rovnako ako minulý rok, aj v tomto roku budú mať návštevníci možnosť vybrať svojho favorita na udelenie Ceny verejnosti, ktorej súčasťou bude aj výsledok hlasovania na internete. Svoju cenu udelia aj zástupcovia médií.
K výstave NCD 2017 bude vydaný špeciálny katalóg vystavených prác a autori víťazných diel budú prezentovaní videoprofilmi.
Komunikačná kampaň k 14. ročníku súťaže NCD
Komunikačná kampaň je chronologicky rozdelená na dve časti. Ambasádorom sa stal Maroš Schmidt, absolvent priemyselného dizajnu na VŠVU, dizajnér na voľnej nohe, vedúci a kurátor Slovenského múzea dizajnu SCD. Druhou tvárou je slovenský raper Branči Kováč alias Vec, ktorý má k dizajnu skutočne blízko aj v súkromí.
Foto – Klára Prešnajderová
Foto – Adam Šakový
V prvej fáze kampane obaja apelujú výzvou adresovanou dizajnérom, študentom a výrobcom produktov k prihláseniu prác do súťaže. Druhá fáza bude zameraná okrem odbornej komunity aj na širokú verejnosť s cieľom spropagovať dizajn ako súčasť nášho života a pozvať na výstavu finalistov súťaže – prehliadky toho najlepšieho – ako aj hlasovať v kategórii Cena verejnosti.
Súčasťou kampane sú aj naše „ikony dizajnu“ rôznych generácií – Viliam Chlebo, Štefan Klein a Lenka Sršňová – ktorých tváre postupne predstavíme. Taktiež si pripomenieme finalistov predošlého ročníka a ocenený dizajn produktov. Pod kreatívny koncept kampane, ktorého ambíciou je osloviť široké publikum, sa podpísal kreatívny tím RADIM-DEJAN-MILAN.
Slovenské centrum dizajnu je príspevkovou organizáciou Ministerstva kultúry SR.
Generálny partner SCD: J&T Banka
Hlavný mediálny partner: Designum