Od mäsa k zemiakom – nové logá slovenských potravín

Slovenské potraviny majú odvčera vlastné logo. Presnejšie povedané, logá. Predstavil ich minister pôdohospodárstva Ľubomír Jahnátek.

Načo jedno, keď môžete mať logo zvlášť pre jedenásť druhov potravín? Vajcia, zelenina a ovocie, med, zemiaky ale aj rôzne druhy mäsa. To všetko sú kategórie jednozložkových potravín, ktoré získali vlastné logo.

sp_brandmanual-4-big

Používanie je dobrovoľné, bude sa však priebežne kontrolovať. Farmári a pestovatelia, ktorí sa odhodlajú logá používať, budú musieť dodržať schválený vizuál, písma aj farebnosť. Podľa dizajn manuálu, schváleného ministerstvom, má byť dobre viditeľné a rozpoznateľné. Ideálne by sa malo nachádzať priamo na obale produktu.

Logo v národných farbách kompozične pozostáva z jednotného symbolu pečate, jednotlivé logá sa potom líšia centrálnym symbolom, ktorý znázorňuje druh potraviny. Nechýba silueta kozy či jahňaťa, keďže aj to sú potraviny, ktoré dostali v rámci projektu vlastnú kategóriu.

sp_brandmanual-3

Zmysel celého projektu „Slovenská potravina – kvalitná a kontrolovaná” má spočívať v oddeľovaní zrna od pliev. Otázkou zostáva, s akou účinnosťou. Pre Denník N minister pôdohospodárstva povedal, že záujemca o takéto označenie musí oznámiť, že chce logo používať, a ministerstvo následne vykoná náhodné kontroly. Zneužitie loga na nepreverených potravinách – kedy podľa ministerstva ide o zavádzanie spotrebiteľov – bude pokutované sumou do 500 000 eur.

sp_brandmanual-7

Logo sa môže objaviť aj v rámci propagačnej komunikácie týkajúcej slovenských potravín. Náklady na tlač a umiestnenie vizuálu samozrejme idú z vrecka dodávateľa.

Dizajn manuál k projektu nájdete TU.

Čo hovoríte na takúto iniciatívu ministerstva vy? Je podľa vás potrebné mať takúto flotilu lôg, alebo by bol dostatočný zjednocovací symbol pre všetkych stopercentne slovenské potraviny?

 

Aký je váš názor na nové logá na označovanie slovenských potravín?

[poll id=”31″]

 

zdroj: dennikn.sk, mpsr.sk

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Konica Minolta sa „predviedla“ na virtual.drupa

212 vystavovateľov z 35 krajín, 125 živých webových relácií. Aj to bola prvá čisto digitálna verzia popredného veľtrhu tlačiarenských technológií virtual.drupa 2021. Konica Minolta na nej ukázala zariadenie AccurioJet KM-1e s novými vylepšeniami či laserový výsek Motioncutter aj pre netradičné formáty.