Každá fľaša iná
Na začiatku boli Bill a Margie Samuelsovci, 170 ročný rodinný recept a cieľ produkovať whisky pre seba a priateľov. Chuť nového nápoja bola vďaka remeselnej produkcii špecifická a to od začiatku odrážal aj dizajn fľaše. Tvar, vzhľad etikety a ako pomyselná čerešňa, červeným voskom zaliaty uzáver. To všetko spolu s názvom boli nápady s ktorými prišla Margie – aj preto sa zvyklo hovoriť, že ona bola dôvodom, pre ktorý si ľudia kúpili prvú fľašu a Bill, ktorý stál za receptúrou, zase dôvodom, pre ktorý si prišli po ďalšiu.
Dnes značku vedie vnuk Rob Samuels, no z remeselnej esencie značky, ktorá vznikla v roku 1953 sa nevytratilo nič. Ľudský dotyk prítomný pri výrobe sa prelína aj celou novou identitou a slúži ako štartovacia čiara pri jej tvorbe.
Omladené retro
V novom brandingu sa tak koncentruje textúra, výrazná, kontrastná farebnosť béžovej a červenej či vintage typografia. Všetky zvolené prvky pritom značke sedia tak, akoby tento branding mala odjakživa. Nie je to však samozrejme tak. Redizajnu predchádzala serióznejšia identita, ktorá odhliadnuc od spomínanej fľaše s voskovým hrdlom, viac-menej konformne zapadala do segmentu whisky. Výsledku chýbalo niečo, čo prekvapí a osvieži.
Starý dizajn obalu a fľaše
Príklad pôvodnej komunikácie
Nová identita je naopak výrazne presvetlenejšia, odľahčená a dáva vyniknúť produktu. Či už ide o fotografie fliaš v rámci layoutu alebo odkaz vo forme voskovej siluety. Branding od Turner Duckworth akoby cielil na mladšiu skupinu ľudí než jeho predchodca.
Môže sa zdať, že sa identita rozbieha viacerými smermi (najmä pokiaľ ide o typografiu pri sloganoch), no výsledok zároveň prináša celkom svieži vietor na predtým stojatú hladinu.
zdroj: Turner Duckworth