Uplynulý rok bol pestrý aj z pohľadu vizuálnych identít. Počas dvanástich mesiacov sme videli viaceré redizajny známych značiek z rôznych odvetví. Pozrite sa spät spolu s nami.
Mastercard
Spoločnosť stavila na svoj ikonický symbol. Bez textovej zložky loga. Za aktualizáciou vizuálnej identity stojí Pentagram. Dva prekryté kruhy sú natoľko známe a etablované, že dokáže značku spoľahlivo reprezentovať bez názvu.
ZARA
Módny reťazec minulý rok predstavil logo, ktoré okamžite vzbudilo vlnu ohlasov – či už pozitívnych alebo negatívnych. Hlavnou príčinou je extrémne tesný kerning. Za redizajnom stojí Baron & Baron.
Wells Fargo
Spoločnosť, ktorá vznikla ešte v roku 1852, predstavila redizajn loga, Slab serif písmo prešlo miernymi úpravami.
Slack
Populárny pracovný nástroj Slack prišiel v roku 2019 s novým logom. Pôvodný ikonický symbol v podobe farebného hashtagu (#) nahrádza novým, viac abstraktným symbolom. Autorom redizajnu je štúdio Pentagram.
Mozilla
Nové logo pre Firefox, ktoré sa už natoľko nesústredí na líšku. Ide o viac abstraktnú verziu, ktorá je zabalená v modrej a fialovej guli.
Avon
Britská značka sa spojila s kreatívnou agentúrou Standard Black, aby redizajnovala svoje logo. Redizajn je dramatickým posunem od jeho predchodcu.
Tour de France
Prestížne preteky dostali v roku 2019 facelift svojho loga. Zmena sa nesie v znamení jemných úprav a ladení, ktorých cieľom má byť posunúť logo ďalej. Ťahy pôsobia po novom istejšie, vďaka čomu celé logo je vyváženejšie.
Volkswagen
Automobilka oznámila, že po škandále z roku 2015 obnoví svoj symbol, aby ochránila svoju povesť. Odhliadnuc od otázneho efektu, ktorý má redizajn loga na emisie, ide o návrat ku klasike. 2D dizajn cituje povojnovú éru loga.
AC Milan
DixonBaxi je londýnská brandingová agentúra, ktorá stojí za redizajnom identity známeho futbalového klubu. Nová identita má predznamenať novú éru v histórii klubu. Prináša úpravu existujúceho klubového písma aj nové custom písmo.
Android
Komplexný redizajn identity prichádza s logom, ktoré má so svojim predchodcom na prvý pohľad spoločné iba málo. A je to v podstate fajn. Symbol, ktorý reprezentuje zeleného robota sa dizajnéri rozhodli abstrahovať do podoby “portrétu”.
yahoo!
Nové logo, ktoré vzniklo pod hlavičkou Pentagramu, prináša výrazne odlišnú siluetu od svojho predchodcu. Výrazný sans serif, yahoo bez veľkého začiatočného Ypsilonu, netypicky, nie však náhodný sklon výkričníku. Všetko je zvládnuté na výbornú.
Paris 2024
Nadchádzajúca letná olympiáda, ktorá sa uskutoční vo francúzskej metropole, predstavila svojú novú tvár práve minulý rok. Dizajn symbolu v sebe kombinuje hneď tri ikonické elementy: medailu, ktorá je stelesnením myšlienky dosiahnuť to najlepšie, plamene, ktoré sú jasnou asociáciou s olympijským ohňom a do tretice aj abstraktný portrét ženy. Má ísť o Marianne, francúzsky národný symbolu známy v celom svete.
Reebok
Známa značka oblečenia a doplnkov pomenovaná podľa – schválne, či ste vedeli – druhu africkej gazely rhebok, vznikla ešte v 60. rokoch minulého storočia. Najnovší update však mieri na prvý pohľad späť do minulosti – k tzv. Vector logu. To má pôvod v roku 1992 a od svojho uvedenia sa dočkalo rôznych obmien.
Luhačovice
Mesto prišlo s vlastným vizuálnym štýlom vôbec poprvýkrát. Výsledok, za ktorým stojí štúdio Toman Design, vzišiel zo súťaže organizovanej Czechdesignom. Aktuálna vizuálna podoba prezentuje Luhačovice nápaditými a živými ilustráciami s dôrazom na tvary a plochy.
Sokol
Hlavnými cieľmi novej vizuality Sokola je nielen zmeniť vnímanie značky v očiach verejnosti ale aj dať jednotnú podobu komunikácii.
Autorsky za redizajnom stojí štúdio Dynamo. Jeho tím dizajnérov poňal identitu ako otvorený systém.
Nový dizajn identity značky Facebook ako takej vznikol in-house v spolupráci so Saffron a Dalton Maag. Jej cieľom bolo dostatočne odlíšiť materský brand od mnohých jeho platforiem a produktov.
TANAP
Najstarší a najväčší národný park na Slovensku predstavil v závere roka nový vizuál, ktorý prichádza 20 rokov po predchádzajúcom logu. Identita začala ako bakalárska práca dizajnéra Milana Plevu, ktorý si tému podľa vlastných slov vybral preto, lebo má blízko k prírode aj horám.