Farba je pre dizajn jedným z najdôležitejších prvkov. Napriek tomu, že sa jej často neprikladá až taký význam, dokáže výsledný návrh ovplyvniť viac, než si myslíme. V prípade brandingu to snáď platí aj dvakrát. Pozrime sa teda na pár príkladov, kedy sa farba stala takmer synonymom značky – prinášame vám pokračovanie nášho seriálu.
Zelená
Medzi notoricky známych zelenáčov určite môžeme zapísať sieť kaviarní Starbucks. Sila tohto spojenia zelenej a znakčy je taká silná, že dokonca aj ich imitátori z Indie s hviezdnym názvom Starbung chápu, že treba zostať verní korporátnej identite. Iba tak je možné zabezpečiť dojem nadväznosti medzi matkou a dcérskymi spoločnosťami. A to aj napriek tomu, že ide o neplánovaných potomkov.
Ale k veci – pôvodné hnedé logo z roku 1972 ustúpilo o pätnásť rokov logu, ktoré nás víta na dverách prevádzok po celom svete. A prečo zelená, keď sú zrnká kávy hnedé? Hádajte schválne akú farbu má identita sanfranciskej univerzity, kde študovali zakladatelia Starbucks?
Modrá
Veľmi obľúbená v bankovom sektore a celkovo u značiek, ktoré sú chcú pôsobiť dôveryhodne. Príkladom môže sociálna sieť Facebook, ktorej logo vzniklo v dielni Cuban Council v roku 2006 a do dnešnej podoby prešlo niekoľkými úpravami. Zaujímavý je príbeh na pozadí výberu modrej – Mark Zuckerberg si ju pôvodne vybral pre svoju farbosleposť.
Fialová
Jemný a nostalgický dojem, ktorý ide z fialovej využíva viacero značiek. A nie je náhodou, že okrem Milky aj ďalší výrobca čokoládových pochúťok – Cadbury. Ich oficiálnou farbou je Pantone 2685C.
Fialová kráča s Cadbury ruka v ruke už neuveriteľných stojeden rokov. Využívanie tejto farby však nie je pre každého. Pokus Nestlé zlyhal a Cadbury sa môže tešiť z exkluzívneho práva používať farbu pre svoje obaly.
Ešte nám pár farieb vo vzorkovníku zostalo – čoskoro v treťom dieli :).