Electrolux predstavil redizajn identity

Nová identita nemusí so sebou nutne priniesť prekopanie vizuálu značky do základov. Často je to skôr o jemných úpravach a faceliftoch. Tak ako v prípade nového loga Electrolux.

Líder trhu v oblasti domácich a profi spotrebičov od roku 1909 odhalil svoju aktualizovanú vizuálnu identitu – tentokrát s unikátnom custom fontom.

Za novým vzhľadom stoja ľudia zo štúdia Prophet z Londýna. Počas procesu navrhovania úzko spolupracovali s marketingovým tímom značky. Ako povedali pre Creative Bloq:

„Naším cieľom bolo vytvorenie vizuálnej identity, ktorá by umožnila Electroluxu ropovedať jeho príbeh svetu pôsobivým spôsobom.”

Kľúčové bolo aj viac prezentovať benefit produktu a menej už jednotlivé prvky. Identita podľa nich musí vystupovať navonok uceleným dojmom, v každom prípade, kedy sa človek so značkou stretáva.

elux_old

Pôvodné logo s expirujúcou typografiou

Ikonická silueta z loga zostala zachovaná. Dôvodov malo marketingové oddelenie na čele s šéfkou Mary Kay Kopf viacero:

„Ide o výrazný prvok, ktorý stojí v popredí. Pôsobí moderne a inovatívne a zároveň je symbolom kvality a dôvery, ktorú zákazník od našej značky očakáva.”

Electrolux verí, že nová identita bude v očiach zákazníkov prostriedkom, ktorý im pomôže lepšie rozpoznať značku ako takú.

V nasledovnom videu si môžete prezrieť vývoj identity značky Electrolux.

https://www.youtube.com/watch?v=jwjhj_6aji0

Čo hovoríte na nové logo vy? Padlo vám do oka na prvý pohľad alebo si budete musieť na nové písmo zvyknúť?

zdroj: creativebloq.com

3 comments
  1. Za starou typografiou mi bude trochu smutno :(
    Aj keď je nová typografia pôsobivá, stará bola pre mňa krajšia.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Sklo VŠVU časť prvá: dizajn

Galéria Satelit predstavuje prierezovú výstavu študentských prác zameraných na dizajn a úžitkové umenie z Ateliéru Sklo Vysokej školy výtvarných umení. Práce vznikli počas posledných desiatich rokov, keď sa vedenia ateliéru ujal v roku 2010 doc. Mgr. art. Patrik Illo. Na výstave sú ukážkami prác zastúpení aj traja pedagógovia ateliéru – Patrik Illo, Palo Macho a Milan Opálka. Je to prvá z plánovanej dvojice výstav, časť druhá sa uskutoční v nasledujúcom roku a zmapuje práce študentov zamerané na voľnú sklársku tvorbu. Toto rozvrstvenie vyplýva z koncepcie ateliéru, ktorá dáva rovnaký priestor obom líniám rámcujúcim disciplínu sklo – a to dizajnu aj voľnému umeniu.
pokračovanie článku

Grafický dizajnér offline junior

Rozvíjajúce sa grafické štúdio hľadá grafika, ktorý už skúsenosť s grafikou má, chce sa však rozvíjať ďalej v plne profesionálnom…
pokračovanie článku

Písma roku 2014 I.

The Next Web dal dohromady prehľad toho, čo zaujímavé vzniklo v oblasti typografie a medzi jednotlivými písmami možno nájsť aj…
pokračovanie článku

Fonty zadarmo – 11. časť

Nová časť seriálu o písmach zdarma a v nej opäť pár pekných fontov. Dnes aj s textúrou, pretože… niekedy jednoducho treba byť…