Dávno neplatí, že skvelý gastronomický zážitok sa obmedzuje len na oblasť taniera. Rovnako dobre, aj keď celkom iným spôsobom, môže chutiť jedálny lístok. Do istej miery je takisto súčasťou toho, čomu hovoríme spokojná návšteva podniku. Kreatívne spracované menu je nielen inventárom kuchynských zásob a kuchárových schopností, ale predovšetkým dôležitým kanálom pre prezentáciu značky smerom k hosťovi. Dobrý dizajn dokáže vyvolať pozitívny dojem ešte skôr, než sa človek ponorí do všetkých tých chutných vecí, ktoré môže nájsť na stránkach jedálneho lístka. V tretej časti seriálu si môžete opäť prečítať o takomto dizajne.
Cafe Kafka
Kreatívne štúdio Lo Siento je autorom tohto menu pre reštauráciu Cafe Kafka, ktorá sa špecializuje na stredozemnú kuchyňu. Dizajn obsahuje vydarené ilustrácie, ozvláštňujúce ponuku v jedálnom lístku. Jediné, čo mi tak trochu nesedí k zvyšku je písmo, ktorým je napísaný názov podniku. Inak ide o vkusne vyriešené menu, ktoré je verné nápaditému vintage charakteru barcelonského Cafe Kafka.
Maddigan’s Freehouse
Ďalší z dnešných menu dizajnov vyznáva podobné hodnoty. Koniec koncov Aaaron Kitney, grafický dizajnér ktorý ho navrhol, pracoval na tomto projekte pre tradičný britský pub Maddigan’s. Jedlo sa tu pripravuje na objednávku, všetko z čerstvých a sezónných prísad. O práci na svojom webe píše: Hlavným cieľom bolo pritiahnuť nových zákazníkov a zároveň si ostať verný stálej klientele. Čo poviete, podarilo sa?
Eleven Madison Park
Na záver trochu minimalizmu. Asi najstručnejšie menu, čo som videl, majú v tejto newyorskej reštaurácii. Obsahuje iba 28 slov, ktoré popisujú výber jedál spolu s 16 základnými ingredienciami, z ktorých si môžu návštevníci vybrať. Môže sa to zdať málo, na druhej strane, keď si spomeniem na niektoré preplnené lístky, ktoré človek číta dlhšie, než Vojnu a mier, je to podľa mňa príjemná zmena.
Tak čo, ako sa vám páčil seriál o menu dizajne? Poznáte aj vy nejaké pekné príklady? Dajte nám vedieť! :)
zdroj: creativebloq.com, aaronkitney.com, behance.net/jnzmx