Príbehy úspešných firiem nikdy nie sú priamočiare. To je aj prípad tlačiarne DMC za ktorou stoja manželia Szárazoví. Začiatok ich podnikania sa datuje do roku 2009. Prvotný dotyk s tlačiarenskými technológiami bol však už hneď po škole. “V polovici 90-tych rokoch som nastúpil ako grafik do jednej reklamnej agentúry. Veľmi rýchlo som videl veľké rezervy, dokonca vážne nedostaky v poskytovaných službách a zároveň som vedel, ze sa to dá robiť inak, moderne a lepšie. Podnikanie je dlhodobo výnosné, keď je prístup firmy orientovaný, v prvom rade na zákazníka a tak sa vybuduje dobré meno a dôvera. Už vtedy som vedel, že zodpovedný prístup ku každej zadanej úlohe je cestou, ktorou chceme ísť. l . Vznikla tak tlačiareň DMC,“ konštatuje Richard Száraz.
Medzi prvých zákazníkov patrili firmy so zlými skúsenosťami od iných tlačiarov. Richard Száraz si bol vedomý kvality svojej tlače a preto sa stavil s prevádzkovateľom kúpaliska v Podhájskej. Ten totiž dával každý rok nanovo robiť tabule v areáli kúpaliska. Boli na exponovaných miestach a počas jednej sezóny sa zničili. „Urobím vám tabule o niečo drahšie ale vydržia vám 3 roky. Ak nie, vrátim vám peniaze,“ spomína Richard Száraz. Tabule vydržali nakoniec 6 rokov. Od toho momentu si ich podnikanie naplno rozbehlo. Pomocou odporúčaní totiž firmy našli miesto, kde sa tlačí presne tak, ako sa má.
Prichádza Konica Minolta
Prví dodávatelia tlačiarenských technológií neboli pre firmu DMC tými správnymi partnermi, ktorí by mu pomohli plniť stanovené ciele a víziu. . „ Potreboval som sa sám zdokonaliť v oblasti polygrafie a hlavne sa zorientovať v moderných technologických trendoch. Preto som sa zúčastnil niekoľkotýždňového školenia od Konica Minolta, kde nám odborníci ukazovali ako napríklad efektívne a správne pracovať s tlačovými dátami, aké sú jednotlivé technologické princípy v polygrafii, ale nás aj zoznámili s najnovšími trendami vo svete . O kúpu zariadenia som nemal záujem,“ opisuje Richard Száraz. Bolo to v období, kedy ešte len prichádzala farebná digitálna tlač. „Mojim cieľom je vždy spájať komunitu tlačiarov, vzájomne sa edukovať kam naša oblasť smeruje a ako by mohli byť naše služby rýchlejšie, efektívnejšie a lacnejšie. Lebo aj na malom Slovensku vieme robiť veľké veci svetovej kvality. Aj v prípade DMC mojim prvoplánovým cieľom nebolo predať stroj za každú cenu, ale pomôcť novému členovi tlačiarenskej rodiny, aby vyšliapol tou správnou nohou do tohto náročného podnikania“ hodnotí Peter Lauko, obchodný manažér pre produkčnú tlač Konica Minolta. Po viac ako roku DMC získalo od Konica Minolta prvé zariadenie. „Progres bol obrovský. Jednak špičkovou technológiou, kvalitným servisom a ľudským prístupom. Oceňujem, že v prípade Konica Minolta obchodný prípad nekončí predajom. Skôr naopak. Spolupráca ešte len začína,“ konštatuje Richard Száraz.
Skriptá a čo ďalej?
Spoločnosť DMC našla dieru na trhu v oblasti nízko a stredne nákladovej tlači najrôznejších kníh. Hlavnými klientmi sa stali firmy, ktoré potrebovali vytlačiť knihy v náklade niekoľko desiatok až stoviek kusov. Boli to najmä vysoké školy a ich učebnice, skriptá ako aj vydavateľstvá, ktoré neraz márne hľadali niekoho na takúto tlač. „Pre ofsetovú tlačiareň takéto zákazky boli nerentabilné. Pre nás ako digitálnu tlačiareň to sú zákazky, ktoré viem urobiť rýchlo a výhodne,“ konštatuje Richard Száraz. Počas nasledujúcich rokov ich podnikanie rástlo a stali sa etablovanou firmou v tejto oblasti tlače. „Vedeli sme robiť to, čo vedia aj iní. Ak chceme na trhu prežiť musíme sa niekam posunúť. A to len tým, že budeme v niečom prví, jedineční a vstúpime na trh, ktorý sme doteraz nedokázali osloviť. Našimi zákazníkmi sa stávajú firmy, ktoré by doteraz k nám neprišli,“ objasňuje Richard Száraz. DMC ako prvá na Slovensku vsadila tak na vlajkovú loď Konica Minolta – AccurioJet KM-1e.
AccurioJet KM-1e
Novinka z dielne Konica Minolta v súčasnosti predstavuje to najlepšie čo medzi svetovými výrobcami digitálnych zariadení nájdete. „Ide o zariadenie svetovej kvality a som rád, že DMC môže byť priekopníkom v tejto oblasti tlače na Slovensku,” konštatuje Peter Lauko. Rozhodovanie o takomto kroku nebolo jednoduché. „Okrem zariadenia sme museli pripraviť halu na nový stroj, zaučiť kolegov a kúpiť niektoré dokončovacie zariadenia. Dnes s odstupom len niekoľkých mesiacov môžem povedať, že sa investícia oplatila. Spolu s Konica Minolta, nakladateľstvom Slovart ako aj s ostatnými partnermi sme ukázali ďalším významným klientom, že knihy sa dajú tlačiť aj na digitálnom zariadení, vo výnimočnej kvalite, s nízkymi cenami a za neuveriteľne krátky čas“ konštatuje Richard Száraz. DMC tak získalo nových klientov a nové zákazky, ktoré si doteraz nevedeli predstaviť realizovať a zároveň presvedčili klientov, ktorí digitálnym technológiám nedôverovali.
AccurioJet KM-1e
Hárkový duplexný digitálny atramentový tlačový stroj pre formát B2+, ktorý pre tlač používa UV atramenty CMYK, ktoré sú vytvrdzované LED-UV žiarením. Systém tlače a sušenia LED UV umožňujú stroju pracovať so širokou škálou substrátov vrátane štandardných ofsetových materiálov alebo syntetických a metalických materiálov bez potreby použitia špeciálnych upravených médií. Novinka zvláda média od hrúbky 0,06 mm až po 0,6 mm simplexne, alebo 0,06 do 0,45 duplexne. Rovnako si poradí aj so silne štruktúrovanými alebo reliéfnymi povrchmi. Vysoká kvalita tlače je garantovaná patentovanou UV technológiou a tlačovými hlavami s vysokým rozlíšením, ktoré poskytujú rozlíšenie 1 200 x 1 200 dpi. Detekcia zobrazovania chýb pomocou zabudovaných snímačov zaručuje trvalo kvalitný výstup obrazu. AccurioJet KM-1e dokáže potlačiť 3 000 jednostranne alebo obojstranne 1 500 hárkov formátu B2 za hodinu.