Das Auto s novým Das Písmom

Niekedy to nie je iba o nových motoroch, faceliftoch a technológiách zajtrajška. To platí aj v prípade Volkswagenu. Automobilka aktuálne predstavila novinku, ktorú v tabuľkách s výbavou nenájdete. Nový font.

Písmo, ktoré nahrádza doterajší font VW Utopia sa nazýva VW Text. Už teraz je jasné, že to nebude mať u publika vôbec ľahké. Preberá štafetu po neúnavnom bežcovi, ktorý reprezentoval značku na plagátoch ešte v dobe, keď ich navrhoval Bill Bernbach (ten pán, čo vymyslel túto reklamu, pozn. red.).

Ťažko teda objektívne už teraz povedať: je lepšie, je horšie. Musí sa asi najprv rozplynúť prvotný šok, ktorý možno niektorí zažili pri prvom kontakte. VW Text je určite iné. Podľa vyjadrení samotného Volkswagenu nové písmo „pôsobí súčasnejším dojmom, je menej geometrické, s dynamickým kontrastom”. Tiež má byť inšpirované dizajnom automobilov s VW na kapote.

DB2015AL03497_large.JPG.-626x442

Utopia vs. Text

Zaujímavosťou podľa portálu Car and Driver je, že keď sa pozrieme práve na podobu aktuálnej modelovej rady Volkswagenu, vidíme prevahu práve tých geometrických línií, ktorých má mať súčasné písmo menej. Možno inšpirácia vychádzala práve z kontrastu medzi geometrickosťou áut a uvoľnenosťou nového fontu. Alebo priamo z modelu Up, ktorý predstavuje v tomto smere výnimku.

Nech je ako chce, nové písmo vzniklo v réžii agentúry MetaDesign. Objaviť by sa malo nielen v rámci marketingovej komunikácie, ako  sme zvyknutí, ale aj priamo v autách a na nich. Palubovka, stredový panel, ale aj veko kufra patria k prvkom, na ktorých bude možné v budúcnosti pozorovať nový font značky Volkswagen. Ktovie, či bude takéto rozsiahle nasadenie stačiť na to, aby sa pozabudlo na starú dobrú Utopiu.

Je podľa vás nové písmo v logu lepšie?

[poll id=”28″]

zdroj: caranddriver.com

1 comment
  1. Páči sa mi väčšia x-height výška. Logo je tak svetelnejšie. A i to double-story „a“ je lepšia voľba. :-)

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Ach, tie obaly – Scence: Budoucnost péče o pleť

Společnost Scence přišla do Kingdom & Sparrow s posláním rozvíjet svou zcela přírodní udržitelnou péči o pleť. Ručně vyráběné etické produkty zrcadlily jejich malosériovou řemeslnou výrobu.
pokračovanie článku

Nové logo mesta Hlohovec

Komisia menovaná primátorom vybrala z 27 návrhov päť, z ktorých víťaza vybrali občania hlasovaním.
pokračovanie článku

AC Milan s novým logom aj custom fontom

DixonBaxi je londýnská brandingová agentúra, ktorá najnovšie pripravila redizajn identity známeho futbalového klubu. Načasovanie rebrandu súvisí so začiatkom…