D&AD Annual – nový dizajn inšpirovaný D&AD Awards

Prestížne ceny za dizajn a reklamu D&AD Awards predstavujú dlhoročný prehľad toho najlepšieho, čo sa v spomínaných oblastiach objavilo. Od roku 1962 sa D&AD snaží inšpirovať kreatívcov. Napríklad aj vydávaním zborníka D&AD Annual. Tento rok nie je výnimkou a tak vám dnes ponúkame pohľad na dizajn tejto publikácie.

V D&AD Annual nájdete prehľad ocenených prác. Každoročne ide teda o zaujímavé čítanie, alebo lepšie povedané inšpiratívne listovanie. Dizajn najnovšieho vydania mal na starosti David Pearson, ktorého práca už v minulosti neušla viacerým oceneniam. Známy je predovšektým pre navrhovanie série Penguin Classics.

Pearson v spolupráci s kolegami postavil koncept na základe D&AD Awards – ceruzke. Presne tak. Ocenenie má totiž podobu ceruzky, ktoré v rôznych úrovniach rozdáva D&AD talentovaným tvorcom.

Podľa samotného Davida Pearsona, je práve ceruzka nielen cenou, po ktorej dizajnéri túžia, ale aj niečo, čo ich priamo či nepriamo inšpiruje k tvorbe ich najlepších prác. K rodine ceruziek najnovšie pribudli aj „drevená” a „grafitová”.

cover4 cover2

Práve rozdelenie na úrovne je po novom aj kľúčom pre zoradenie prác v zborníku. V minulosti totiž boli rozdelené na základe kategórií, v ktorých sa ceny D&AD odovzdávali. Dá sa tak povedať, že tento rok sa ceruzky dostali skutočne do centra pozornosti. Vidno to na prvý pohľad.

Drevená obálka samozrejme tiež nie je náhodou, ale presne zapadá do konceptu. Podľa vyjadrení autorského tímu je ceruzka srdcom D&AD a drevo je zase srdcom ceruzky.

annual2 annual3annual4

 

zdroj: creativebloq.com

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Páv v tieni: Nové logo NBC

Televízna a rozhlasová spoločnosť, ktorá vznikla v roku 1926, prichádza s novým logom.
pokračovanie článku

Oh Oat: Obal (skoro) bez obalu

Značka ovsenného nápoja Oh Oat M*lk pochádza z Južnej Afriky a predstavuje alternatívu k tradičnému mlieku. Podobne ako samotný produkt aj jeho balenie sa na zaužívané veci snaží pozrieť inak.