Pozvoľný update s jednou zásadnou zmenou
Značka, ktorá vznikla v roku 1969 a v súčasnosti patrí pod Volkswagen Group, chce novou vizualitou ďalej zdôrazňovať progresivitu a prémiovosť, ktorú mal naznačiť už spomínaný update štyroch kruhov.
Na ten nadväzuje nový branding, ktorý prichádza s modulárnym prístupom a to nielen, čo sa týka layoutov a konkrétnych výstupov identity ale aj samotného loga.
V kontraste k tomuto otvorene orientovanému prístupu je nová farebnosť, ktorú dizajnéri zo Strichpunkt osekali na trojicu farieb – čiernu, bielu a červenú. Tá, ako sa dá očakávať, slúži ako akcent a prvok na pritiahnutie pozornosti.
Viacero vecí je skôr pokračovaním línie, ktorú začal vyššie spomínaný redizajn, keď štyri kruhy stratili svoj chrómovaný náter, aby sa značka prehupla do ďalšej etapy. Vzdušné kompózicie s dôrazom na fotku a typografiu či prominentné zobrazovanie symbolu…
Je to však práve štvorica kruhov a práca s nimi, ktoré sú asi najzásadnejšou zmenou novej identity.
(Ne)dotýkajte sa kruhov
Symbol, či presnejšie hrúbku línií, je možné variovať od tenkého po tučný, čím má vzniknúť priestor pre flexibilnú komunikáciu. Tento prístup zrkadlí princíp, ktorý bol predtým prítomný aj v typografii značky v rámci rodiny písiem Audi Type.
Po novom je tak možné pracovať s kruhmi nielen v rôznej veľkosti, ale aj hrúbke ich línií a takisto s rôznymi fragmentmi symbolu. Jednotlivé exekúcie fungujú a konzistentne evokujú brand.
Je to práve relatívna jednoduchosť tohto prvku, ktorá takýto prístup umožňuje v praxi realizovať efektívne a je fajn, že Audi túto potenciál využilo.
zdroj: Audi