ALFOPA: Naše potreby inovovať Konica Minolta dokázala naplniť

Naplniť súčasne potreby tlačiarov nie je vôbec jednoduché. Nové zariadenia musia byť inovatívne, efektívnejšie, prinášať rýchlejšiu a lacnejšiu tlač čo do kvality, objemu aj zušľachtenia. Svoje o tom vie aj košický výrobca samolepiacich etikiet a zmrštiteľných návlekových etikiet tzv. shrink sleeves – ALFOPA. Tá na základe dobrých skúseností rozšírila portfólio svojich zariadení o novinky z dielne Konica Minolta.

Mnohí tlačiari si uvedomujú nové výzvy, ktoré na nich čakajú a ktorým sa budú musieť prispôsobiť. Trh a zákazníci do budúcna očakávajú rýchlejší servis a dodanie, nižšie série, minimalizovanie vstupných nákladov pri zadaní nových grafík a pružnosť pri ich modifikácii. „Toto sú atribúty, ktoré nemôžeme ignorovať, preto sme posilnili naše možnosti digitálnej tlače a zušľachťovania etikiet,“ konštatuje Ľudmila Čintalanová, riaditeľka spoločnosti ALFOPA.

Spolupráca spoločnosti ALFOPA s Konica Minolta začala v roku 2019 a trvá dodnes. „Konica Minolta je spoločnosť silná vo vývoji, v určovaní trendov v reakcii na potreby praxe a zamestnáva schopných ľudí, ktorí sú stále k dispozícii a neustále nás informujú  o nových možnostiach. Komunikácia s nimi poskytuje vzájomnú spätnú väzbu, čo myslím, obohacuje obe strany. Oceňujeme aj rýchly servis a technickú podporu,“ konštatuje Ľudmila Čintalanová. Potvrdzuje to aj Jan Chládek, manažér produkčnej a industriálnej tlače Konica Minolta Slovakia: „Dôležitou súčasťou je analýza potrieb a požiadaviek zákazníka. Vtedy keď dokážeme zariadením vyriešiť nejaký problém alebo posunúť výrobu na novú úroveň, to má pre klienta a aj pre nás zmysel.“

Na základe rokovaní, predstavenia technológie v showroome a otestovania jednotlivých strojov sa ALFOPA rozhodla pre dve novinky z portfólia Konica Minolta. Digitálny tlačový stroj Konica Minolta AccurioLabel 400 a zušľachtovacie zariadenie MGI JetVarnish 3DWeb + iFoil W.

ALFOPA, spol. s r.o. Košice
História spoločnosti ALFOPA siaha ešte do roku 1991. Niekoľko zakladajúcich členov v Košiciach vytvorilo pracovisko sieťotlače na výrobu štítkov. Prvotné zameranie firmy sa o dva roky zmenilo a ALFOPA začala s výrobou samolepiacich etikiet flexotlačou do kotúča. Od roku 2000 sa pridali aj teplom zmrštiteľné návlekové etikety – shrink sleeves. „Viac ako 30 ročnú históriu firmy charakterizuje odvaha naplniť nové zadania našich zákazníkov v spojení s profesionalitou, prívetivým prístupom a poradenstvom v rozhodovaní pri výbere druhu etikiet aj  pri  riešení ich aplikácie,“ konštatuje Ľudmila Čintalanová.

AccurioLabel 400 s bielym tonerom
Novinka z dielne Konica Minolta je pre spoločnosť ALFOPA doplnením  ku doteraz používanému stroju AccurioLabel 230, s ktorým má firma niekoľkoročné pozitívne skúsenosti. Medzi dôležité vylepšenia tohoto nového produkčného zariadenia oproti doterajšiemu zariadeniu patrí možnosť rozšírenia aplikácií o biely toner, ale aj vysoká rýchlosť tlače (39, 9 m/min), ktorá ešte viac zvyšuje produktivitu práce. Práve vyššia produktivita spoločne s dlhšou životnosťou použitých komponentov a vyššia kvalita tlače znižuje celkové prevádzkové náklady.

Výroba etikiet je na novom zariadení ešte viac zautomatizovaná. Vďaka systému Intelligent Quality Care je možné v reálnom čase regulovať množstvo bieleho toneru, kontrolovať stabilitu farieb a systém umožňuje aj automatickú kalibráciu stroja. Zariadenie dokáže tlačiť s rozlíšením 1 200 dpi (ekvivalent 3 600 dpi). AccurioLabel 400 potlačí materiál so šírkou  330 mm. Vďaka intuitívnemu ovládaniu odpadá nutnosť náročného a dlhého školenia operátorov. Úlohy, ktoré boli predtým na tradičných zariadeniach časovo náročnejšie, zvládne operátor spracovať rýchlo, presne a s garanciou stabilnej a kvalitnej tlače.

Zušľachťujú na MGI JetVarnish 3DWeb + iFoil W
Druhou novinkou, pre ktorú sa rozhodla ALFOPA, je novinka MGI JetVarnish 3DWeb + iFoil W. Tá umožňuje in-line 2D a 3D bodové UV lakovanie, embossované fóliovanie za tepla, vysekávanie a rezanie. Ponúka rýchlosť až 42 m/min a schopnosť vytvárať rôzne hrúbky až do 232 mikrónov pre hmatový a reliéfny efekt. „Vyššia flexibilita, kratšie dĺžky, rýchlejšie dodacie lehoty a personalizácia. A takisto automatické korekcie nánosu laku vzhľadom na možné zošikmenia, natiahnutia, kontrakcie a posuny predtlačeného obrazu priamo online za chodu stroja pomocou MGI umelej inteligencie Smartscanner posúvajú naše možnosti zušľachťovania hotovej produkcie na vyššiu úroveň,“ konštatuje Ľudmila Čintalanová, riaditeľka spoločnosti ALFOPA. V rámci tohto zariadenia je možné použiť metalickú, holografickú a farebnú fóliu od šírky 100 až 420 mm.  „Úlohy sú pomerne ľahko pochopiteľné a realizovateľné, čo si nevyžaduje časovo náročnú a drahšiu prípravu na tradičnom zariadení na úpravu hotových etikiet. Je možné použiť natieraný, nenatieraný aj štruktúrovaný papier, samolepiace papiere či fólie. Zariadene má viacero monitorov s intuitívnym ovládaním, čo výrazne šetrí čas a uľahčuje operátorovi prácu,“ konštatuje Jan Chládek z Konica Minolta.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Mockup polepu dodávky zadarmo!

Dnes pre vás máme tip na vcelku nevšedný mockup. S jeho pomocou môžete prezentovať svojer dizajny z oblasti polepu vozidiel.
pokračovanie článku

Dizajnový kurz zameraný na komerčné využitie ilustrácie

Martin Bajaník - grafický dizajnér, ktorý má za sebou viac ako 2 dekády aktívnej kariéry, sa minulý rok rozhodol zorganizovať sériu dizajnových kurzov, v ktorých bude hovoriť o svojich skúsenostiach a pokúsi sa odovzdať svoje know-how zo spojenia grafického dizajnu a marketingu. Už onedlho, 13. februára sa uskutoční kurz BUSINESS ILUSTRÁCIA, v ktorej sa účastníci dozvedia niečo o tom, ako tvoriť hodnotu a zisk ilustráciou.
pokračovanie článku

Stratégia značky a dizajn – ako spolu súvisia? – online

Malá lokálna značka nepotrebuje strategicky myslieť. Vizuál značky nesúvisí so stratégiou. Máte pocit, že tieto vyjadrenia sú hlúposti? Máte pravdu. Prečo je stratégia dôležitá na každej úrovni a ako je prepojená s vizuálom značky vám porozprávame spolu s odborníkom na túto oblasť – Jurajom Šlesarom – marketingovým manažérom Martinusu.
pokračovanie článku

Aktualizácia OS X 10.8.4

Užívatelia OS X majú k dispozícii čerstvú aktualizáciu na 10.8.4.
pokračovanie článku

Ach tie obaly: Les Vinificateurs

Dizajn etikiet pre ročník 2021 kombinuje výrazné logo s autentickou písanou typografiou, ktorá má vytvoriť silnejšie spojenie so zákazníkom.