Do posledného logokvízu sa prihlásilo 96 súťažiacich, z toho 86 spoznalo všetkých deväť grafických značiek. Boli ste jedným z nich?
Spoločnosť zo severoamerického mesta Milwaukee založil v roku 1885 vynálezca prvého elektrického izbového termostatu Warren Johnson. V Johnson Controls sa v súčasnosti okrem iného venujú optimalizácii energetickej a prevádzkovej efektivity budov a elektronike v automobiloch.
Tak ako aj v prípade posledného redizajnu loga DPD aj o nové logo Johnson Controls, a celkovo novú korporátnu identitu nazvanú „open globe”, sa postarali v konzultačnej spoločnosti Lippincott. Logo navrhol uznávaný grafický dizajnér Rodney Abbot v roku 2007.
Textová časť loga vychádza z fontu Corisande od Neila MacCalluma.
Aktuálne logo vesmírnej agentúry National Aeronautics and Space Administration vzniklo už v roku 1959. Navrhol ho jej zamestnanec James Modarelli.
Modrá planéta, hviezdy a krúžiaca kozmická loď sú jasnými vizuálnymi symbolmi. Červené ležiace „V‟ predstavuje nový typ leteckých krídel, ktoré boli v USA vyvinuté v 50. rokoch.
Richard Danne a Bruce Blackburn boli v roku 1974 poverení ťažkou úlohou – nahradiť obľúbené logo jednoduchšou, no rovnako silnou grafickou značkou. Takou, ktorá by na rozdiel od Meatball-u (fašírky), ako sa ľudovo hovorilo okrúhlemu logu, bola ľahko reprodukovateľná aj na menších tlačovinách. Dvojica dizajnérov prišla ešte s radikálnejšou zmenou, ako sa čakalo. Modernistický logotyp bol diametrálne odlišný od nahusteného komplexu grafických symbolov s obstarožným serifovým fontom.
Aj druhá grafická značka dostala prezývku. Logotyp pomenovaný Červík sa v rokoch 1975–1992 dostal do vesmíru už aj v raketoplánoch. Na vrchole slávy ho však opäť vystriedala červeno-bielo-modrá fašírka.
V roku 2010 v dizajnérskom štúdiu Proposed vyhotovili nové logo, ktoré ale v americkej vládnej agentúre po prvotnom záujme nakoniec neschválili.
Výrobca monitorov, v prvom rade pre DTP pracoviská, televízne a strihové štúdia a zdravotnícke zariadenia, sa vo svojich začiatkoch venoval výrobe čiernobielych televízorov. Japonská spoločnosť v súčasnosti so sídlom v meste Hakusan vznikla v roku 1968. O sedemnásť rokov neskôr začala predávať monitory pod dvomi menami – na severoamerickom trhu pod značkou NANAO a v Európe pod menom EIZO, čo je japonské slovo znamenajúce „obraz‟. V roku 1985 bolo zároveň predstavený aj prvý logotyp.
Logo z nášho kvízu je využívané od roku 1996, keď spoločnosť zrušila v Severnej Amerike a Japonsku značku NANAO a začala označovať svoje produkty už iba ako EIZO.
Kombinácia farieb červená, zelená a modrá, čiže aditívny farebný model RGB, sa stala spolu so štylizovaným začiatočným písmenom spoločnosti hlavným motívom teraz už celosvetovo známeho loga.
Informácie a zaujímavosti o logu Slovenskej národnej knižnice nájdete v časti nášho logoseriálu venovanému knižniciam na Slovensku.
Popredný poskytovateľ predovšetkým fotografií a vektorov sa prvýkrát na internete objavil v roku 2003. Od tej doby vystriedali v Shutterstocku pomerne dosť log. To súčasné je v poradí už piate. Vzniklo v roku 2012 vďaka obľúbenému Lippincotu.
Výstižným grafickým prvkom sa stal hľadáčik fotoaparátu. Ten má však namiesto písmena „o‟ tiež predstavovať aj okno, cez ktoré sa k nám dostávajú nekonečné zdroje inšpirácie a kreativity.
Logo japonskej spoločnosti Fujitsu vzniklo ako reakcia na jej definitívne prerazenie na svetovom trhu. Dovtedy využívali logá vyhotovené výlučne z japonského znakového systému. Červené logo, teraz už v latinke, bolo predstavené v roku 1989.
Ležatá osmička, nahradzujúca bodky nad písmenami „j‟ a „i‟, má predstavovať neobmedzené možnosti jednej z najúspešnejších spoločností v oblasti informačných a komunikačných technológií.
Počiatky francúzskeho výrobcu papiera ArjoWiggins siahajú až do roku 1492, keď bola blízko dediny Arches vybudovaná papiereň. Dnes je ArjoWiggins svetovým lídrom v produkovaní kvalitných kreatívnych a technických papierov.
Logo, ktoré sa dostane k víťazovi kvízu na podmanivom vzorkovníku papiera Paper Book, používajú v ArjoWiggins od roku 2001.
Viac o logu budúcoročných futbalových Majstrovstiev Európy sa dozviete v našom staršom článku.
Logo londýnskeho metra už dávnejšie nereprezentuje iba dopravu v hlavnom meste Spojeného kráľovstva, ale mesto samotné. O logu, o ktorom už vznikla aj publikácia, môžeme bez ostychu hovoriť ako o kultúrnej ikone.
Červený disk s modrým obdĺžnikom sa objavil v najstaršom metre na svete už v roku 1908. Slúžil ako podklad pre nápisy jednotlivých zastávok. Vďaka výraznej farebnosti a tvarovej jednoduchosti sa stal ľahko viditeľným medzi komerčnou reklamou.
Slovo „UNDERGROUND‟ bolo namiesto názvov staníc prvýkrát umiestnené v roku 1912. O štyri roky neskôr bol okrúhlo-obdĺžnikový dizajn upravený Edwardom Johnsonom. Pre tento účel navrhol Johnson vlastné písmo. Kvalitná typografia, mierne vyvýšené litery „U“ a „D“ a jemné ozdobné prvky ako spomienka na art nouveau dodali kruhu s obdĺžnikom nový rozmer a grafický šmrnc. V roku 1917 bol symbol zaregistrovaný ako ochranná známka.
Grafický znak sa neskôr začal využívať aj pre trolejbusovú, autobusovú a železničnú dopravu. Terajšia podoba loga, zbavená Johnsonovho písma a bielych obrysových liniek bola pre metro zavedená v roku 1955.
zdroje: wikipedia.org • www.eizoglobal.com • www.environmentalleader.com • www.fujitsu.com • www.johnsoncontrols.sk • www.lippincott.com • www.ltmcollection.org • www.nasa.gov • www.shutterstock.com • www.slate.com