Scribble – pero, ktoré ovláda všetky farby

Predstavte si, že by ste mali možnosť využívať eye-dropper z Photoshopu v reálnom živote. Zdá sa vám to trochu futuristické? S týmto perom to môže byť bližšie, než si myslíte.

Scribble, ako sa pero nazýva, obsahuje technológiu, ktorá mu umožňuje detekovať farby určitého objektu a následne namiešať atrament tak, aby túto farbu dokázal kopírovať. Znie to skutočne neuveriteľne a pritom prvé pokusy treba hľadať ešte v roku 2014.

Práve vtedy totiž prišli vývojári s prvou verziou, ktorá však narazila na prekážky a uviazla na mŕtvom bode. V tom čase zožali na Kickstarteri aj vlnu kritiky, keďže nebola núdza o ľudí, ktorí projekt podporili v presvedčení, že sa dočkajú reálneho produktu.

Teraz sa však zdá, že by to mohlo fungovať. Podľa oficiálnych zdrojov je funkčný dizajn na svete a pripravený na použitie. Zariadenie malo pôvodne disponovať farebným senzorom, bielym a CMYK atramentmi a komorou na miešanie farieb. S dôrazom na nový štíhlejší dizajn sa však rozhodli tvorcovia prejsť na jednoduchší RGB model farieb. Pero je možné využívať v analógovom aj digitálnom svete.

Pri práci v digitále stačí naskenovať danú farbu a po spárovaní s aplikáciu, sa farba naimportuje do programu. Pri tradičnej tvorbe môžete aplikovať zvolenú farbu atramentom priamo na papier. Fascinujúce, čo poviete?

Viac informácií sa môžete dozvedieť na oficiálnom webe projektu.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Nová lepiaca linka v Tlačiarňach Bardejov

Začiatkom mája sa v Tlačiarňach Bardejov uskutočnila významná inštalácia lepiacej linky Anden 760C pre skladanie a lepenie krabičiek z hladkej lepenky.
pokračovanie článku

Maľba inšpirovaná Google mapami

Ilustrácie Nao Tatsumiho z Tokya majú netypickú predlohu. Autorka nachádza svoje motívy na Google Street View.
pokračovanie článku

16 miliónov farieb jedným perom?

Každý grafik ma nepochybne sadu obľúbených digitálnych nástrojov, ktoré by viac než rád používal aj v reálnom svete, no vo väčšine prípadov…
pokračovanie článku

Stratégia značky a dizajn – ako spolu súvisia? – online

Malá lokálna značka nepotrebuje strategicky myslieť. Vizuál značky nesúvisí so stratégiou. Máte pocit, že tieto vyjadrenia sú hlúposti? Máte pravdu. Prečo je stratégia dôležitá na každej úrovni a ako je prepojená s vizuálom značky vám porozprávame spolu s odborníkom na túto oblasť – Jurajom Šlesarom – marketingovým manažérom Martinusu.