Chocolate Patrik: Bez kvalitného obalu by sme neboli tak úspešní

Každý dobrý obchodník vie, že obal predáva. Potvrdiť to môže aj výrobca exkluzívnych čokoládových praliniek vyrábaných na mieru z pravej belgickej čokolády – Chocolate Patrik. Okrem kvalitných produktov si sami na mieru vyrábajú aj prémiové personalizované obaly pomocou zariadení od Konica Minolta. Vedia totiž, že ak má niečo dobre chutiť, musí to aj dobre vyzerať.

Úspešný príbeh rodinnej čokoládovne sa začína v roku 2011. Korene tohto podnikania siahajú však ďaleko do minulosti. Patrik Hronec s rodinou pôsobí v ručnej výrobe potravinárskeho priemyslu už viac ako 25 rokov. Začínali ako remeselná pekáreň. K výrobe postupne pridružili aj produkciu čokoládových figúrok. Tie priniesli prekvapivú odozvu, a tak sa Patrik Hronec rozhodol, že sa čokoláde začne venovať viac. V roku 2011 založil spoločne s manželkou Beátou spoločnosť Chocolate Patrik, ktorá pripravuje ručne robené čokoládové pralinky z pravej belgickej čokolády.

Obal rozhoduje o kúpe

Cieľovou skupinou zákazníkov čokoládovne sú najmä firmy, ktoré si dávajú na mieru vyrábať personalizované bonboniéry pre svojich obchodných partnerov, zákazníkov alebo zamestnancov. Ide o luxusné čokolády, ktoré musia aj dobre vyzerať. Po niekoľkých pokusoch o externe vyrobené personalizované a zušľachtené obaly sa rozhodli pre vlastnú produkciu. „Celý proces výroby takýchto obalov sa nám výrazne skrátil a uľahčil. Dnes vieme do 14 dní od požiadavky klienta vyrobiť tak čokoládové bonbóny, ako aj prémiovo zušľachtený a personalizovaný obal,“ konštatuje Jakub Hronec, syn chocolatiera Patrika Hronca, ktorý sa venuje marketingu, reklame a tlači. Na to im slúžia zariadenia Konica Minolta. Ich najnovším prírastkom je AccurioShine 3600.

Ide o špičkové lakovacie zariadenie Konica Minolta určené na zušľachťovanie 2D a 3D parciálnym lakom s UV vytvrdzovaním. Vyznačuje sa vysokou rýchlosťou (až 2 077 hárkov A3 za hodinu), kvalitnými tlačovými hlavami Konica Minolta a variabilnou hrúbkou laku od 21 do 116 mikrónov v rámci jedného prechodu strojom. Jan Chládek, manažér produkčnej a industriálnej tlače Konica Minolta Slovakia, tieto detaily dopĺňa: „Dnes je každý jeden obal bonboniéry zušľachtený na tomto stroji. K tomu je potrebné prirátať personalizované údaje o klientoch na obale, netradičné a neraz veľmi kreatívne 2D a 3D efekty. Vďaka jednoduchému používaniu zariadenia sa celý proces výroby výrazne zrýchľuje a zjednodušuje.“ AccurioShine 3600 nie je pritom jediným zariadením, ktoré firma využíva. Aktuálne len nahradila staršie verzie strojov, ktoré bez vážnejších ťažkostí fungovali doteraz.

Pri výbere značky Konica Minolta zavážila nielen atraktívna cenová politika, ale aj kompatibilita s ostatnými zariadeniami. Dôležitým faktorom úspešnej spolupráce sú aj servisné služby. „Presvedčili nás osobné skúsenosti s kvalitou tlače Konica Minolta, ale aj rýchly a bezproblémový servis, doplnkové služby a rozumná vecná komunikácia. V prípade akýchkoľvek problémov alebo otázok sa viem na nich bez problémov obrátiť,“ hodnotí spoluprácu Jakub Hronec.

Investícia sa im vráti

Začať si vyrábať vlastné obaly na bonboniéry nebolo jednoduché. Dnesodstupom niekoľkých rokov vedia, že sa im vynaložené investície vrátili. „Ak chcete byť úspešný, musíte ponúknuť pridanú hodnotu. Bez kvalitného obalu by sme tak úspešní neboli,“ myslí si Jakub Hronec a dodáva, že mnohé firmy považujú takéto zušľachtené a personalizované obaly za drahé a nedostupné. Opak je však pravdou, o čom je presvedčený aj Jan Chládek: „Chocolate Patrik je najlepším príkladom toho, že aj menšia výrobná firma dokáže využiť zušľachťovacie zariadenie tak, aby sa jej investícia vrátila a aby zároveň získala konkurenčnú výhodu. Žiadna iná firma na Slovensku totiž takúto komplexnú ponuku pravých belgických praliniek vrátane obalov na mieru nerobí.“

Aktuálne Chocolate Patrik ponúka bonbóny až v 84 príchutiach. „Snažíme sa ukazovať cestu, ako by malo vyzerať podnikanie s pridanou hodnotou. Dnes už robíme obaly aj pre iné firmy, ktoré pochopili ich dôležitosť,“ vysvetľuje Jakub Hronec, „najskôr totiž jedia oči. Až následne je to samotná chuť čokolády.“

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Získajte zľavu 20% na Creative Cloud

Získajte kolekciu viac než 20 kreatívnych aplikácií. Pôvodná cena 59,99 €/mesačne, teraz 47,99 €/mesačne. Ponuka sa končí 2. septembra.
pokračovanie článku

Štýlové plagáty pre fanúšikov automobilových závodov od Automobilist

Nová séria umeleckých plagátov je inšpirovaná slávnou históriou Porsche aj futurizmom. Ako by asi vyzerali závody vo vesmíre? Túto a podobnú otázku si položili autori z Automobilist, ktorý sa špecializujú na kreatívnu tvorbu spojenú s motorizmom.