Slovenské elektrárne predstavili novú identitu

Vizuál chce spájať tradíciu a budúcnosť.

Tradičné netradične

Identita pracuje s pôvodným logom so známy “e”, okolo ktorého rozohráva komplexnú hru s prvkami ako sú piktogramy či vzory.

“Naša nová identita odráža hodnoty spoločnosti a opäť oslavuje slovenskú kultúru. S láskou k minulosti, pohybom vpred. Tradičné vzory, netradičným spôsobom.”

Po tie nešli dizajnéri zo švédskeho štúdia Omasta príliš ďaleko a vytvorili variáciu na čičmiansky vzor, ktorý pozná hádam každý. Je škoda, že svieži nápad s použitím prvkov z nákresov elektrických obvodov ťahá dolu samotná predloha, ktorá tu už bola v nespočetných viac či menej originálnych obmenách. Folklór = Čičmany?

Spojenie tech subjektu ako sú elektrárne a ľudových motívov predstavuje vcelku netypickú fúziu, ktorá je síce svojsky originálna, druhá vec je, či v praxi zafunguje a nebude tvoriť skôr otázniky.

Zvláštny celok

Nový branding pracuje s dvojicou písiem – hlavnej hviezde Avalon sekunduje Arial, ktorý je určený pre dlhšie texty. Pri čítaní textov v rámci jednotlivých výstupov na prvý pohľad udrie do očí svojský kerning, ktorý v určitých prípadoch pôsobí dosť nevyvážene až rušivo. Farebná paleta je rozsiahla a okrem základnej zložky ponúka aj široké spektrum doplnkových farieb.

Identita pre spoločnosť, ako sú Slovenské elektrárne je logicky komplexným zadaním a tak vyzerá aj dizajn manuál. Ten okrem základu ako logo, typografia, farby či prvky prezentuje aj množstvo príkladov použitia, ktoré sa neobmedzuje na merkantil, odznaky či polep auta. Nechýbajú ani podrobné pokyny k tvorbe navigačného systému.

Celkovo je vidno, že pri tvorbe vizuálu sa myslelo na veľa vecí a kontextov, výsledný dojem najmä s ohľadom na inšpirácie a motívy identity je však skôr rozpačitý. Bolo podobne rozpačité aj zadanie?

Viac informácií o novej identite nájdete na webe, ktorý je redizajnu venovaný.

zdroj: Slovenské elektrárne, Omasta

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

The Žurnál – Každý může být hrdina

Diářovým nadšencům přibyl do sbírky další zajímavý lokální projekt. The Žurnál je půlroční diář, který pomůže uživateli uvědomit…
pokračovanie článku

Tutorial: Zlatý rez pri dizajne loga

Určite ste o ňom už niekedy počuli. Tento princíp, vychádzajúci z matematiky, je zárukou esteticky pôsobivých kompozícií vďaka dokonale vyváženým…
pokračovanie článku

Stiahnite si štýlové Wild Mango

Pätkové písmo s elegantnými líniami sa hodí pre tvorbu brandingových aj obalových projektov.
pokračovanie článku

Ach, tie obaly – Marsam Honey

Marsam je nová začínající značka, která zahájila svoji činnost prodejem ve virtuálním světě, takže za tímto účelem měl být vytvořen i design, který přiláká zákazníka na první pohled.