Trvalo udržateľný produkt z dielne Malina Studia

Ekológia je témou, ktorá v súčasnosti rezonuje v médiách a na sociálnych sieťach. Upozorňovanie na klimatické zmeny, koncepty bezobalových obchodov alebo propagácia rozložiteľných obalov. Aký to má vôbec súvis s grafickým dizajnom? Spýtali sme sa na to Adriána Juráčeka – kreatívneho riaditeľa Malina Studio.

Prečo vznikol projekt The Studio Berries?

Uvedomujeme si, aký dopad majú výsledky našej práce na životné prostredie. Aj keď sa snažíme vytvoriť pekne vyzerajúce veci, na konci dňa nie sú nič viac, než len odpad. Obaly produktov väčšinou končia v spaľovni alebo na skládke odpadu. Témou trvalej udržateľnosti sa posledné týždňe intenzívne zaoberáme. Založili sme kanál na youtube, kde šírime osvetu. A vytvorili sme produkt, ktorý je manifestom nášho prístupu k zodpovednejšej práci. A takto chceme nabudiť a inšpirovať aj ostatných.

Prečo je tento obal trvalo udržateľný?

Vrecká na kávu sú vyrábané z viacerých vrstiev. Je to minimánle vonkajšia vrstva, vnútorná vrstva a ventil. Väčšina obalov na kávu je vyrobených kombináciou materiálov ako papier a plast alebo papier a hliník. Takéto obaly sa žiaľ nedajú recyklovať a putujú na skládku. My sme však siahli na obal, pri ktorom je každá vrstva vyrobená z toho istého materiálu – plastu. Veľa ľudí sa bojí plastu, pretože je dosť omieľaný v médiách a stal sa strašiakom. My však radšej siahneme po materiáli, ktorý sa dá ľahko separovať a následne recyklovať. A tým je jednoduchý plast.

Čo nám prezradíte o etikete?

Etikety na obaloch sú tiež problém. Hlavne ak sú to samolepky, ktoré samé o sebe nie sú recyklovateľné. Sú zložené z viacerých druhov materiálov, napríklad vonkajšia vrstva papier, vnútorná vrstva plastový film, na ktorom je nastriekané lepidlo. Ak by sme na naše plastové vrecko použili etiketu a chceme, aby bolo vhodné pre recykláciu, musíme samolepku pred odhodením do smetného koša odlepiť. A to sa väčšine ľudí nechce. Alebo sa samolepka pri odliepaní roztrhne a ľudia opäť rezignujú.

My sme vymysleli papierový rukáv, ktorý vďaka zapínaciemu patentu na obale drží bez použitia kvapky lepidla. Takže ak stojíme pred smetným košom, je jednoduché etiketu stiahnuť a zahodiť do papiera a obal do plastu. Etiketa je navyše vytlačená na up-cyclingovom papiery z recyklovaných vlákien a zvyškov kávy, ktoré vznikli pri pražení.

A prečo vlastne káva?

Pestovanie kávy je oblasť, ktorá v minulosti silno narážala na etiku. Vďaka Lukášovi Kubínymu z Illimité Roasters, pre ktorého sme v minulosti tvorili obalový dizajn, sme sa do tejto problematiky dostali hlbšie. Ľudia nás navyše poznajú, pretože sme spolupracovali s viacerými pražiarmi. Jednoducho kávu a jej dizajn máme radi. Preto sme oslovili na spoluprácu Lukáša, aby pre nás upražil kávu.

Káva, ktorú nájdete vo vnútri balenia, je vypestovaná spôsobom, ktorý chráni prírodu a poskytuje lepšie živobytie pre ľudí, ktorí ju pestujú a spracúvajú. Finca La Senda je malá rodinná farma z Guatemaly. Ich pracovníkmi sú rodiny z rovnakého mesta. Zameriavajú sa na kvalitu spracovania kávy, na ktoré je používané čo najmenšie množstvo vody. Takýto prístup k produkcii uzatvára ideu nášho trvalo udržateľného produktu. A je už len na spotrebiteľovi, čo sa rozhodne kupovať a podporovať.

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Kuler – kód farby na počkanie

Adobe pred časom vydalo aplikáciu, ktorá vám okamžite povie kód farby, ktorú vidíte. Ak teda máte iPhone.
pokračovanie článku

Raňajkové Dizajn MENU – Europapier Slovensko

Spoločnosť Europapier Slovensko si Vás dovoľuje spolu s partnermi srdečne pozvať na raňajky plné čerstvých noviniek a vizuálnych lahôdok z oblasti…
pokračovanie článku

Ach, tie obaly – Elixir Teasticks

Revoluce v čajovém průmyslu! Elixir Teastick představují nový způsob, jak si vychutnat šálek lahodného čaje. Čajové lístky, infuser a míchátko…
pokračovanie článku

Reklama svetových značiek v čase korony

V súčasnosti prebiehajúca pandémia koronavírusu nenecháva chladným ani reklamný priemysel. Takto sa na tému pozreli viaceré svetové značky.