Pergamen má dva shortlisty na Pentawards

Prestížna dizajnérska súťaž zverejnila výber prác pre finálne posúdenie. Trnavské štúdio má na shortliste hneď dve práce.

Do štrnásteho ročníka súťaže zameranej na obalový dizajn sa prihlásilo viac ako 2 000 prác z 60 krajín sveta. Do finálneho výberu porota posunula štyri stovky. Z nich následne vyberie víťazov Pentawards ceny.

Obaly sú v súťaži rozdelené na šesť kategóriínápoje, jedlo, telové doplnky, luxusné produkty, študentské práceiné trhy. Každá z týchto hlavných sekcií sa ešte ďalej delí na užšie zameranú kategóriu.

Pergamen tento rok získal dve shortlistové nominácie v kategóriách nápoje a jedlo. Ide o obaly pre gin Toison a margarín Smetol.

Obal inšpirovaný legendou

Toison je nová značka remeselného ginu, ktorý destiluje malá likérka v kúpeľnom meste Trenčianske Teplice. Legenda hovorí, že liečivé pramene objavil pastier, keď hľadal svoju zatúlanú ovečku. Preto je ovečka v erbe mesta a preto je aj jadrom riešenia značky a obalu. Meno Toison pochádza z francúzskeho pomenovania pre ovčie rúno.

Ovčí zvon bol inšpiráciou pre elipsovitý kónicky tvar fľaše s krátkym hrdlom. Povrch číreho skla zdobia po celom obvode husté reliéfne kučery, ktoré pripomínajú ovčiu vlnu. Vlnky v symbole ovečky na hliníkovom uzávere prepájajú liečivú vodu a ovečku z legendy. Jednoduchá, pomerne malá etiketa s dominantným reliéfnym názvom razeným metalickou zlatou fóliou je tlačená na hrubom bavlnenom papieri, na ktorom vynikne aj debos doplnkových textov.

Zadná miniatúrna etiketa je transparentná, aby neovplyvňovala bohatú hru svetla na reliéfe skla. Výsledkom je jednoducho rozpoznateľný dizajn ukotvený v príbehu a lokalite. A navyše – ergonómia fľaše poteší každého barmana. :)

Foto: Marco Baláž

Pre pekárskych majstrov

Smetol je tradičná značka margarínu na pečenie, ktorá vznikla v roku 1924 v bývalom Československu. V súčasnosti patrí do portfólia spoločnosti Beluša Food, ktorá sa ju rozhodla inovovať a doplniť o nový margarín-Smetol bez palmového tuku.

Navrhli sme jednoduché logo v tvare pekárskeho valčeka s písmom, ktoré odkazuje na typografiu prvej polovice 20. storočia a spôsob jeho zrnitého tieňovania odkazuje na dobové reklamy. Súčasťou dizajnu je claim „ Pekársky majstri používajú Smetol“, ktorý spolu s jednoznačným logom označuje účel margarínu – pečenie. Červenú farbu loga tradicného Smetolu, ktorá vychádza z historickej farebnosti loga sme doplnili o svetlomodrú verziu pre Smetol bez palmového tuku.

Na bočných stranách obalu je lineárna ilustrácia s pekárskym a cukrárskym náradím a mierka, ktorá pomáha pri dávkovaní margarínu. Použitý maslovo žltý mierne transparentný materiál pripomína balenie masla v tradičných voskovaných papieroch a odlišuje Smetol od konkurenčných margarínov balených v hliníkových foliách.

Vizualizácia: Tomáš Peterec

Kompletný Pentawards shortlist pre rok 2020 si môžete pozrieť na webe súťaže.

zdroj: Pentawards

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

HB Reavis odhalilo výrazný redizajn

Medzinárodný developer predstavil novú identitu, ktorá má lepšie reflektovať filozofiu firmy a jej smerovanie.