Fenomén menom Helvetica si privlastňujú aj svetové identity

78558 - Fenomén menom Helvetica si privlastňujú aj svetové identity

Dnes hádam niet človeka, ktorý by sa s ňou ešte nestretol. Zapredala sa komerčným účelom, ale je v tom naozaj jednotka a darí sa jej prekračovať všetky pomyselné hranice.

Helvetica bola vyvinutá v roku 1957 švajčiarskymi typografmi Maxom Miedingerom a Eduardom Hoffmannom. Po vyše polstoročí nestráca na svojej popularite a tvorcovia ju s nemalým záujmom využívajú aj teraz. Od svojho vzniku sa objavila na nespočetnom množstve komunikátov,  značiek, v rámci diel,  na informačných tabuliach v mestách, na reklamných plochách, v novinách,  … Stala sa fenoménom, niečím, čo poznajú ľudia naprieč všetkých odborov,  povolaní. Je ako Einstein na poli fyziky alebo Mozart v klasickej hudbe. Stala sa zdanlivo „značkou“, ktorá si vydobyla svoje miesto, je otázne či oprávnene alebo nie. Avšak má svoje svetlé a nepopierateľne pozitívne stránky. Jej univerzálnosť, dobrá čitateľnosť, malý rozdiel medzi hornými a dolnými doťahmi  poskytuje širokospektrálne využitie, ktoré tvorcovia niekedy až zneužívajú, čoho dôkazom je jej enormné používanie aj v oblasti brandingu a identít rozličných spoločností. Ako svoju vizuálnu prezentáciu si ju zvolili svetové firmy, s ktorých spomeniem letecké spoločnosti Lufthansa a American Airlines, automobilky Jeep, Toyota, BMW či firmy najrôznejšieho zamerania – BASF, Oral-B, Evian, Olympus, The Nothern Face, Skype, Tupperware, Panasonic, Harley Davidson, Microsoft, Nestle či American Apparel. V mnohých prípadoch sa líšia typom rezu, kedy nie je na prvý pohľad rozoznať, že ide práve o spomínané písmo.

 

lufthansa5 - Fenomén menom Helvetica si privlastňujú aj svetové identityaa3 - Fenomén menom Helvetica si privlastňujú aj svetové identityjeep - Fenomén menom Helvetica si privlastňujú aj svetové identitytoyota - Fenomén menom Helvetica si privlastňujú aj svetové identitybmw - Fenomén menom Helvetica si privlastňujú aj svetové identitybasf - Fenomén menom Helvetica si privlastňujú aj svetové identityoralb1 - Fenomén menom Helvetica si privlastňujú aj svetové identity

evian - Fenomén menom Helvetica si privlastňujú aj svetové identityolympus logo - Fenomén menom Helvetica si privlastňujú aj svetové identitytnf - Fenomén menom Helvetica si privlastňujú aj svetové identity  skype - Fenomén menom Helvetica si privlastňujú aj svetové identitytupperware1 - Fenomén menom Helvetica si privlastňujú aj svetové identitypanasonic - Fenomén menom Helvetica si privlastňujú aj svetové identityharley davidson - Fenomén menom Helvetica si privlastňujú aj svetové identitymicrosoft - Fenomén menom Helvetica si privlastňujú aj svetové identitynestle - Fenomén menom Helvetica si privlastňujú aj svetové identityamericanapparel - Fenomén menom Helvetica si privlastňujú aj svetové identity

Táto všeobecná obsesia spomínaným fontom, či už z radu tvorcov alebo zadávateľov projektov je zjavná a otázkou je, či si ju volia pre svoje pozitívne charakterové črty alebo je skôr na škodu. Reklamné plochy preplnené Helveticou nám napovedajú. No na druhej strane je jedným s fontov, ktoré sú zvládnuté pomerne dobre. Otázkou je, prečo práve Helvetica zaujala toto miesto, bolo to dobre zvládnutým marketingom či jej príjemný a atraktívnym „vzhľadom“?

Helvetica na MyFonts

Helvetica na Fonts.com

2 comments
Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

 



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
uvodfk 380x220 - Plagát žije aj vďaka PechaKucha Night
pokračovanie článku

Plagát žije aj vďaka PechaKucha Night

O originálnom prezentačnom podujatí pôvodom z Tokia ste už museli minimálne počuť. Rôzni kreatívni ľudia predstavujú pred publikom svoju…
6 dovednosti 825x510 380x220 - Praxe designera: 6 nutných dovedností
pokračovanie článku

Praxe designera: 6 nutných dovedností

Vítejte v prvním dílu seriálu krátkých čtení věnujících se praktickým věcem, které potkají na profesní dráze každého designera. Ďalšie diely seriáluJak tvořit…
815497711805590cac334176fad9428d 380x220 - Adobe Creative Days 2015
pokračovanie článku

Adobe Creative Days 2015

Konference Adobe Creative Days je spolupořádána společnostmi Amos Software a Adobe Systems. Zkušení odborníci na produkty a řešení Adobe a partnerských…