Dve Lamy: Vizitky nie sú iba výmena kontaktov, ale aj prezentácia statusu

Majú radi kvalitný dizajn, venujú sa práci s kreatívnymi papiermi a najnovšie rozbehli sériu eventov. Aký je pohľad štúdia Dve Lamy na printové médium v súčasnosti a čo nové objavili v kreatívnom procese?

Majú vizitky stále miesto v roku 2021?

Vizitky tu stále majú svoje miesto, zmenil sa len ich význam. Už dlhšie neslúžia na výmenu kontaktov, ale skôr na akési ukázanie statusu a toho ako vám na svojom biznise záleží. Už ľudia vizitky nerozdávajú ako na bežiacom páse, ale premyslíš si komu ju dáš a na koho chceš urobiť dojem. Keď za nami príde klient, že by chcel vizitky, tak s ním vždy prejdeme na aký účel a ako často ich niekomu dáva. Na základe toho riešime technické spracovanie.

Vo svojich projektoch často zdôrazňujete ekologický rozmer. Darí sa na túto vlnu naladiť aj klientov?

V drvivej väčšine za nami príde klient už s týmto nastavením, že by chcel napr. ekologický obal na svoj produkt. Čiže na túto tému nikoho nalaďovať nemusíme, zrejme priťahujeme ľudí s podobným myslením. :)

Detail vizitky s embossnutým menom

Vizitky tlačené na papier, ktorý obsahuje zvyšky kávy

Balenie pre Lilcastle

Objavili ste v poslednej dobe nejakú zaujímavú technológiu tlače, ktorú ste zaradili do vášho kreatívneho procesu?

Čoraz viac sa zameriavame na techniky ako letterpress či termorazba. Ten haptický efekt, ktorý nimi totiž dosiahneme je pre nás pri práci s papierom asi najzaujímavejší. Ja som sa začala minulý rok venovať linorytu a aktuálne pracujeme na prvom logu, ktoré takto tvoríme. Uvidíme či do budúcna túto techniku využijeme aj priamo pri tlačených výstupoch.

Kde hľadáte inšpiráciu?

Toto je inak úplne najčastejšia otázka, ktorú nám ľudia kladú :)) Odpoveď je v rôznorodosti. Máme oči a mysle otvorené, snažíme sa veľa čítať na rôzne témy, často úplne vzdialené téme dizajn. Tiež sa radi učíme nové veci, chodíme na rôzne kurzy, pozeráme divné dokumenty a keď sa dalo tak sme cestovali a vystupovali si z komfortnej zóny. Asi len nemôžeme upadnúť do monotónnosti, to u mňa jednoznačne potláča kreatívne myslenie.

Vizitky na bavlnenom papieri, tlačené ručne letterpressom

Vizitky s termoražbou – holografická fólia

Obal pre droždie Vivo

Spomeniete si na projekt, ktorý bol pre vás najväčšou výzvou? Či už kreatívne, produkčne alebo z iného hľadiska?

Aktuálne mám v hlave posledný veľký projekt, ktorý sme realizovali pre SPP. Išlo o dizajn a produkciu vizitiek, komplimentiek a obálok pre C-level manažment. Snažili sme sa celú túto zákazku uchopiť ideovo a nielen vybrať náhodný papier a urobiť ľúbivú grafiku. SPP je firma s dlhoročnými skúsenosťami a tradíciou, no zároveň s víziou inovácií do budúcnosti.

Preto sme sa rozhodli na celý tento projekt využiť veľmi špeciálne japonské papiere, ktoré odkazujú na históriu ručne vyrábaného washi papiera, no aktuálne sa vyrábajú za použitia moderných technológií. Ten papier je úplne iný ako naše európske či americké papiere, s ktorými často robíme. Trvalo preto nejakú dobu kým sme si to s tlačiarom celé odskúšali a zistili ako sa papier správa pri rôznych tlačových technikách a lepení. Trvalo to dlho, no ten výsledok stojí za to.

SPP komplimentky tlačené na prémiový japonský papier

Obal pre cigary MAB

Obaly pre Valačaj

Minulý rok ste rozbehli aj sériu eventov zameraných na papier, branding a dizajn. Plánujete pokračovať? Aké témy chystáte?

Určite áno. Sériu prednášok sme spustili v lete 2020 po viacerých otázkach ľudí, či niečo také neplánujeme a my sme teda naplánovali. :) Tá reálna offline prednáška bola skvelá a chýba nám ten vibe. Dúfam, že čoskoro sa budeme môcť znova takto stretnúť všetci v kaviarni. Aktuálne sme ale kvôli protipandemickým opatreniam museli prejsť do online a naše eventy prebiehajú cez Zoom, asi ako všetko teraz.

Každý mesiac sa snažíme zorganizovať minimálne jednu prednášku, niekedy sa podaria dve. Aktuálne chystáme na február dve rozprávania – jeden na tému kreatívnych procesov v našom štúdiu, keďže dopyt po tejto téme sa dosť opakoval a druhý bude zameraný na prezentáciu sa na sociálnych sieťach a celkovo tipy a case studies od mojej dobrej kamarátky a skúsenej social media managerky Mišky Chrkavej.

zdroj: Dve Lamy

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Nová rozprávka Mimi a Líza ide do kín

Aj vy ste si obľúbili rozprávky Mimi a Líza? Dve nerozlučné kamarátky sú späť! Produkčné štúdio Fool Moon spoločne…