Dnes vám prinášame druhý diel seriálu o zaujímavých príkladoch brandingu v tejto oblasti. Vytváranie korporátnej identity pre podniky, ktoré sa venujú gastronómii, patrí k rozsiahlejším projektom. Komplexnosť, ktorá spočíva v mnohých formách a obsahoch, kladie na tvorcu vysoké nároky.
Polpo
V tomto prípade ide o projekt, ktorý má na svedomí jednotlivec. Konkrétne grafický dizajnér Richard Marazzi. Podnik pre, ktorý identitu vytvoril sa špecializuje najmä na jedlá z plodov mora, čo je pri pohľade na vizuál zrejmé. Polpo neznamená v taliančine nič iné, než chobotnica. Tá je základom mnohých receptov benátskej kuchyne. Na svojej webstránke hovorí tvorca o práci aj toto:
Hrou s historickými obrázkami, ktoré sa vyskytovali v knihách pred vynálezom fotografie, vznikol hravý vizuálny štýl.“
Viac o tomto na pohľad podmanivom koncepte nájdete v jeho portfóliu.
Sukkerbiten
Dizajnérka Martine Strøm z Oslo, vytvorila túto milú identitu pre reťazec s chytľavým menom Sukkerbiten. Kocky cukru, ako možno názov preložiť, sa nachádzajú v Bjørvika. To je mestská časť, kde sa stretáva staré s novým.
A práve tento jav sa snažila zachytiť Martine vo vytvorenom koncepte. Výsledkom je dizajn, ktorý kombinuje tradičnú kresbu a súčasné pixelové prvky. Pixely majú odkazovať okrem iného aj na kocky cukru.
Podrobnú ochutnávku si môžete dopriať na Martininom Behance.
The Gallimaufry
Branding Bristolského podniku má vo svojom portfóliu typograf Ged Palmer. Francúzsky pôvod názvu, vyjadruje myšlienku „urobiť z toho, čo je poruke to najlepšie“.
Domáce jedlo, zreštaurovaný nábytok a bar plný kurióznych dekorácií. Takýto interiér si vyžadoval osobitý prístup k tvorbe vizuálnej identity. Ged sa preto rozhodol poňať ju ako kombináciu viacerých ručne robených písiem. Celý projekt brandingu Galimaufry si môžete prezrieť na autorovom webe. Spolu s timelapse videom, ktoré zachytáva inštaláciu fasády.
zdroj: creativebloq.com, richardmarazzidesign.com, behance.net