Vizuálna identita firmy v 7 krokoch: Na čo nezabudnúť?

Zakladáte novú firmu a pripravujete grafické podklady? Choďte na to krok po kroku. Čím jednotnejšia vaša komunikácia bude, tým profesionálnejším dojmom zapôsobíte na klientov aj konkurenciu.

Logo v základnej podobe

Na začiatku bolo….ani vajce, ani slovo. Bolo to logo. Bez neho sa nezaobídete. Tvorí základ vašej grafickej firemnej identity. Vychádzajú z neho aj ďalšie prvky – firemné farby, tvary a možno aj font písma.

Logo ako symbol, alebo logotyp v podobe písma?

Záleží na odbore, veľkosti firmy a ďalších plánoch. Menšie projekty si pokojne vystačia s logotypom. Veľkým firmám, najmä v silne konkurenčnom prostredí, sa oplatí investovať do nezabudnuteľného symbolu. Na druhú stranu – aj s „obyčajným“ písaným logotypom sa dá hrať veľké divadlo. Pozri napríklad na Coca Cola alebo FedEx.

Ďalšie varianty loga

Tzv. „Lockups“, čiže ďalšie varianty loga potrebujete na účely využitia v rôznych typoch prezentačných materiálov. Pripravte teda logo:

  • Vo farebnej aj čiernobielej variante
  • Pre horizontálne aj štvorcové použitie
  • Eventuálne taktiež kruhovú verziu

Štvorcové alebo kruhové avatary využijete hlavne na sociálnych sieťach. Dbajte na konzistentnú podobu grafiky vo všetkých verziách.

Firemné farby

Z loga vyplývajú aj ďalšie firemné farby a odtiene. Existuje celá veda – tzv. Psychológia farieb– popisujúci emočné a energetické vyznenie jednotlivých tónov farebného spektra. Neprekombinovávajte to a vyberte jednu alebo dve základné farby.

Doplnkové farby

Na webe alebo v tlačových materiáloch si s jednou farbou nevystačíte. Preto definujte aj ďalšie odtiene – prechodové, podkresové a ďalšie, nech komunikujete jednotne.

Písmo

Aj typ písma / fontu by mal vychádzať z vášho loga. Používajte čo najmenej rôznych druhov písma. Vyberajte také typy písma, ktoré zvládajú slovenskú aj českú diakritiku a sú k dispozícii pre PC a MAC.

Štýl použitia obrázkov

Všetky snímky, obrázky, grafy a ďalšie prvky by mali budiť jednotný dojem. V súčasnej dobe prácu uľahčujú filtre a jednoduché grafické programy typu Canva.

Grafické detaily

Jednoznačnou identitu značky dokresľujú precízne pripravené detaily. To je moment, kedy prednastavené šablóny väčšinou zlyhávajú a prichádza k slovu profesionálna grafická práca. Grafik vám navrhne jednotné štýly čiar, riešenie textových blokov a ďalšie prvky, o ktorých možno nemáte ani tušenie.

Aké marketingové a ďalšie materiály pripraviť?

Voľba tlačených a elektronických materiálov opäť záleží na veľkosti a účelu firmy. Už pre začiatok sa hodia:

  • Vizitky
  • Hlavičkové papiere

Ďalšie marketingové podklady

Ďalšie potreby marketingových materiálov možno vzniknú časom – od vlastných pier až po papierové tašky. Vy už budete vedieť, ako ich rýchlo navrhnúť a kde objednať.

Textový style guide: Nie je to len o vizuále

Spolu s grafickou identitou jasne definujte aj skloňovanie názvu svojej značky a základné slová, ktoré (ne) budete v súvislosti so svojimi projektmi používať. Titulky vašich tlačovín a ďalšie texty tak získajú jednotnú formu.

 

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Ach, tie obaly – Piaf

Piaf je řetězec fiktivních veganských automatů, které prodávají sladkosti. Veganský trh se velmi rychle rozrůstá, ale takových dobrůtek…
pokračovanie článku

The Golden Hour by Triboro

Restaurace The Golden Hour se nachází v newyorském hotelu The High Line. Je to místo, kde lidé čerpají energii…
pokračovanie článku

Hororové postavy v rozkošných GIF animáciach

S očakávaným príchodom Halloweenu, dizajnové štúdio v Montreale, Baboon Création vytvorilo GIFy, ktoré obsahujú najstrašidelnejšie filmové postavy v sérii s názvom…