Prvý paperback vydalo toto britské vydavateľstvo ešte v roku 1935 a odvtedy sa dokázalo podieľať na formovaní britskej kultúry i samotného dizajnu. Počas takmer osemdesiatich rokov sa podarilo Penguinu priniesť naozaj mnoho ikonických dizajnov. V dnešnej časti seriálu si prečítajte o ďalších z nich.
Kiss Kiss
David Pelham, ktorý bol svojho času art directorom, sa rozhodol priradiť každému autorovi jeho špecifický vzhľad, čo sa obálky týka. Monochromatický kontrast medzi textom a pozadím dáva ešte viac vyniknúť ilustrácii pier.
Science Fiction Omnibus
Ó áno. Sedemdesiate, sci-fi. Čo viac si priať. Pestrofarebná paleta farieb spolu s výraznou a veselou ilustráciou opäť na čiernom pozadí. Typografia použitá v tomto prípade, bola špecificky vybraná práve pre science fiction tituly. Hm, oko v zmrzke – no, mali chlapci asi zásoby medikamentov po zásuvkách.
Midsummer Night’s Dream
Klasika od Shakespeara s obálkou z roku 1980. Nie práve ľahká úloha, aktualizovať titul tohto rozmeru do vtedajšej doby. Ako prísť s niečím sviežim, no zároveň sa neodkloniť príliš od aury, ktorá okolo diela bola? Otázku celkom autorsky zodpovedal Paul Hogarth, ktorý pri tvorbe oslieho prebalu využil vodové farby. Typografia netají inšpiráciu V alžbetínskej epoche.
A Clockwork Orange
Kto by nepoznal film Stanleyho Kubricka s jedinečným Malcolmom Mcdowellom. Možno o trošičku menej známy, no nemenej skvelý bude tento obal z polovice osemdesiatych rokov dvadsiateho storočia. Doteraz ide o jeden z najobľúbenejších a najznámejších dizajnov Penguinu, ktoré sa objavili na pultoch. Isteže, podiel na tom má aj to, čo sa skrýva vnútri – príbeh – ale pri pohľade na obálku je jasné, že ide o prácu, ktorá skrátka má výrazný rukopis a páčivý vizuál.
Čítajte aj nabudúce – poslednú časť seriálu o zaujímavých obaloch kníh vydavateľstva Penguin.
zdroj: creativebloq.com