Airbnb nedávno vynovilo svoje logo- Napriek premyslenému konceptu sa zdá, že značka prehliadla jednu vcelku podstatnú vec. Netreba skrátka zabúdať na to, že napriek všetkým skvelým myšlienkam, v ktorých je nová identita obalená, je logo obvykle prvou vecou, ktorá sa dostane do očí. Nie slová, ale symboly. A tie nehovoria vždy celkom jednoznačne. Schválne, či by ste v logu našli to, čo tam vidia autori.
Bélo. To je meno, ktoré nový symbol dostal do vienka priamo od spoločnosti. Podľa rozhovoru Briana Cheskyho z Airbnb pre Fast Company, predstavuje logo abstraktnú kombináciu prvkov ako srdce, písmeno A, dom a pin, ktorý poznáme z máp a navigácií.
Nanešťastie, takúto interpretáciu reálne vidí len málokto. Naopak, na internete veľmi rýchlo vzniklo množstvo slušnejších i menej zdržanlivých variácií na pôvodné logo. Podobnosť s loga s časťami ľudského tela však nie je najväčším problémom identity. Horšie je, že sa nový vizuál podoba na už existujúce logá iných značiek. A to nikdy nie je šťastné riešenie.
Nie, toto nie je Airbnb. Logo Automation Anywhere akoby z oka vypadlo novému symbolu. Smola je, že Automation Anywhere tu bolo skôr.
zdroj: designtaxi.com