Nedávno sme tu francúzsku metropolu mali v súvislosti s metrom, teraz sa pozrieme na oblasť turizmu. Štúdio Graphéine totiž pripravilo pre Paris Convention and Visitors Bureau novú vizuálnu tvár. Identita je kombináciou farieb, hravej ilustrácie ale aj premysleného logotypu.
Po dlhom procese príprav, ktorý začal ešte minulý rok v júli uzrel svetlo sveta konečne aj hotový vizuál. V jeho centre stojí výrazný logotyp, ktorý dômyselne “skrýva” ikonickú Eiffelovu vežu, bez ktorej by sa to snáď ani neobišlo. Riešenie však pôsobí vkusne, aj vďaka jednoduchosti prevedenia v rámci typografie.
Pas na cesty mestom
Prvým materiálom, ktorý bolo v rámci novej identity navrhnúť, bol Paris Passlib. Turistický pas, ktorý umožňuje návštevníkom prechádzky po vyše 50 múzeách a pamiatkach v meste. Pas si môžu návštevníci zakúpiť spolu s knihou, v ktorej nájdu všetky potrebné informácie. Logo dokumentu vychádza zo základného logotypu a pracuje s ideou cestovania medzi rôznymi miestami. Práve tie sú znázornené prostredníctvom bodiek. Minimalisticky stvárnená mapa mesta tento nápad dopĺňa a rozvíja.
Ilustrovaný Paríž
Zatiaľ čo Graphéine prišlo s vizuálnou identitou zo svojej produkcie, tvorbu ilustrácií prenechali dizajnéri Séverinovi Milletovi. Ilustrátor z Lyonu má výrazný, pestrofarebný rukopis, ktorý sa akosi podvedome hodí k navrhnutému vizuálu. Navyše, je to osviežujúca zmena oproti stereotypu pohľadnicových a fotobankových záberov dobre známych z klasických propagačných materiálov. Ostáva dúfať, že pokračovanie takéhoto trendu uvidíme aj inde v budúcnosti.
Ako sa vám finálna identita páči? Čo hovoríte na spojenie s ilustráciami? Viac projektov autorského štúdia si môžete pozrieť na ich webe.
zdroj: weandthecolor.com, behance.net