V novej Forme
Hlavným cieľom nového redizajnu bolo zjednotiť komplexnú značku s množstvom sub-brandov. Fedrigoni nedávno zároveň vydal Paper Box vzorkovník, ktorý preň navrhlo londýnske štúdio Graphic Thought Facility (GTF).
Vzorkovník bol poňatý minimalisticky s dominantným názvom značky v kapitálkach písma, ktoré v GTF vytvorili podľa písma Forma, vytvoreného talianskym dizajnérom Aldom Novaresem v roku 1968. Tento sebavedomý prístup k brandingu Paper Boxu neskôr inšpiroval Pentagram pri tvorbe celkového brandingu. Tím pod vedením Harryho Pearcea videl potenciál v aplikovaní wordmarku sádzanom Formou pre značku ako takú.
Pôvodné logo
Paper Box vzorkovník
Redizajn tak prešiel od pôvodného písma Peignot k písmu od GTF, ktoré podľa autorov výborne reflektuje silu, výraznosť a sebavedomie globálnej identity Fedrigoni.
Pentagram sa ďalej zameral na stratégiu a architektúru identity, v ktorej mali byť zahrnuté tak hlavný brand Fedrigoni Group ako aj divízie Paper a Self-Adhesive.
Farebný svet uprostred
Rebrík z vyladeného Fedirgoni štítu vychádza zo znaku Verony a má byť znázornením odhodlania značky pomáhať kreatívnym ľuďom po celom svete posúvať ich prácu stále vyššie. Štít spolu s wordmarkom môžu byť v komunikácii používané spolu aj samostatne pre lepšiu flexibilitu podľa potrieb konkrétnej aplikácie.
Hlavným písmom identity je na mieru upravená verzia písma Forma DJR od Davida Jonathana Rossa, ktorá sa používa v dvoch rezoch – Regular a Bold.
Farebne ide identita cestou monochromatickosti s dôrazom na čiernu a bielu s podpornými odtieňmi sivých. Farebne nápaditejšie sú aj sub-brandy ako Arconvert či Fixter. Materský brand tak pôsobí ako určitý rámec, ktorý efektívne kladie dôraz na farebný svet Fedrigoni a jeho produkty.
zdroj: Pentagram