Blossa: Scestovaný glögg, ktorý má vždy iný dizajn

Obalový dizajn tohto nápoju sa rok od roku mení a za ten čas nápoj precestoval 10 krajín.

Od roku 2011 sa Blossa vydala na objavnú cestu za tými najzaujímavejšími ingredienciami a dizajnovými prvkami. Výsledkom spolupráce so Scandinavian Design Group je séria, ktorá prichádza každý rok s odlišne poňatým obalovým dizajnom, ktorý je vždy inšpirovaný konkrétnou lokalitou.

V roku 2012 to bolo Japonsko, o rok neskôr Švédsko, po ňom Provensálsko, Británia a tak ďalej. Vydajte sa aj vy na malú objavnú cestu a pozrite sa ako rôzne môže vyzerať obal jedného produktu.

2012 – Blossa v Japonsku objavuje yuzu, zázvor a umenie shūji kaligrafie

2013 – Blossa sa inšpiruje tradičnými švédskymi motívmi z lokality Dalarna

2014 – Nápoj cestuje do Provensálska, kde čerpá z nekonečných levanduľových polí

2015 – Britské ostrovy, Earl Grey a tamojšia čajová kultúra sú ďalšou inšpiračnou zastávkou

2016 – Švédsko druhýkrát, tentoraz les Storskogen na severe, ktorý inšpiroval aj chuťový profil s brezovou miazgou a dymom. Zlatá odkazuje na poklady, ktorými sú objavené chute.

2017 – Po severe zamierila Blossa južnejšie do Naí Dillí, kde vybrala koreniny pre nový ročník. Dizajn fľaše sa inšpiroval estetikou indických nákladiakov, ktoré sú rovnako pestrofarebné a typograficky extravagantné.

2018 – Rok inšpirovaný Stredozemím a futurizmom 20. storočia, ktorý pochádza z Talianska. Výrazný žltý uzáver je odkazom na citróny a likér limoncello.

2019 – Blossa minulý rok zakotvila na havajskom ostrove Oahu, s motívom inšpirovaným tradičnými košeľami z 50. rokov so vzorom kvetov ibišteka a farebnosťou korálových útesov. Tyrkysové číslo je odkazom na more a surferskú kultúru, uzáver pripomína kokosový orech.

2020 – výročná desiata Blossa má pôvod v Marakéši, s chuťami inšpirovanými mätou a zeleným čajom. Dizajn vychádza z dlaždíc, ktoré možno v lokalite nájsť na stenách a podlahách. Dvadsiatka na fľaši zase pripomína kaligrafiu s farbou inšpirovanou mosadznými podnosmi z miestnych bazárov.

zdroj: SDG


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Ktoré fonty sa oplatí mať doma? I. časť

Možno si spomínate na výrok známeho talianskeho dizajnéra Massima Vignelliho, ktorý okrem iného vytvoril klasické logo pre American…
pokračovanie článku

Penguin a Random House pod spoločnou vlajkou

Dve z najväčších sietí svetových vydavateľstiev – Penguin a Random House – sa spojili. Ruka v ruke s týmto krokom prichádza aj…
pokračovanie článku

Stiahnite si mockup piva

Dnes pre vás máme tip na mockup pivnej fľaše, s ktorým môžete prezentovať svoje návrhy obalov realistickým spôsobom.