Farba je pre dizajn jedným z najdôležitejších prvkov. Napriek tomu, že sa jej často neprikladá až taký význam, dokáže výsledný návrh ovplyvniť viac, než si myslíme. V prípade brandingu to snáď platí aj dvakrát.
Stačí spomenúť napríklad rozdiel, ktorý je medzi použitím takzvaných teplých a chladných farieb. Červená, oranžová, žltá – všetky evokujú dojem energie, výraznosti a života. Na druhej strane studené odtiene modrej a zelenej vyvolávajú pokojnejšie emócie a celkovo pôsobia rezervovanejšie.
Podľa toho ako chceme značku navonok prezentovať, musíme uvažovať aj vo farebných dimenziách. Pretože farba, ktorú zvolíme, sa zo zabehnutej identity stiera ťažko a sú s ňou už väčšinou spojené aj mnohé predstavy zákazníkov o tom, čo pre nich farba predstavuje. Na druhej strane, moc korporátnej farby je niekedy natoľko silná, že vďaka nej dokážu ľudia identifikovať značku ešte skôr ako vidia meno, či celé logo.
Výber správnej farby pre konkrétnu značku však vyžaduje aj dôkladné plánovanie a uvažovanie nad jednotlivými príkladmi použitia, nad konkrétnymi formátmi a nosičmi. K slovu by sa mali dostať všetky prvky, ktoré tvoria značku. Pozrime sa teda na pár príkladov, kedy sa farba stala takmer synonymom značky.
Červená ako….
Väčšine ľudí pravdepodobne napadne iba jedna značka, ktorú by doplnili. Coca-Cola. V niektorých prípadoch môže jej použiť naznačovať atmosféru nebezpečenstva či agresivity, ale aj vášne a nadšenia. Navyše je vedecky dokázané, že zvyšuje tep a krvný tlak. Jej používanie teda má aj svoje úskalia. Zdá sa však, že Coca-Cole to veľmi vrásky nerobí a za tie roky si červenú dokonale osvojila.
Žltá
Táto farba zvykne spájať s oblasťou stavebníctva. Mnoho výrobcov stavebnej techniky ju má vo svojom dizajn manuále. Napríklad taký Caterpillar. Nepoznáte? A čo tak veľké biele CAT so žltým trojuholníkom na bielom pozadí? Dojem príslušnosti žltej k tomuto odvetviu priemyslu ešte umocňuje náter vozidiel v tejto farbe.
Ak vás prvé odtiene seriálu zaujali, čítajte aj nabudúce!