Cieľom spoločného projektu dvojice typografov je poukázať na problémy trhu s učebnicami ako aj spojitého písma, ktoré sa aktuálne na školách využíva.
Okrem toho chcú Martina Figusch Rozinajová a Ján Filípek otvoriť aj diskusiu s učiteľmi, rodičmi ale aj s vydavateľmi či štátnymi zamestnancami a samozrejme aj so žiakmi, ktorý dané písmo využívajú najviac. Písmo, ktoré sa používa v školách, nie je dostupné v digitálnej podobe, čo komplikuje veľa vecí okrem iného aj samotný proces tvorby a vydávania učebníc.
Autori pri realizácii projektu študovali históriu, analyzovali písané školské písmo a kriticky sa pozreli na čitateľnosť jednotlivých znakov. Skúšky rôznych tvarov a konzultácie s pedagógmi pomohli vzniku písma Skolske. Písmo Skolske tak pôsobí moderne a zároveň prirodzene. Aj keď obsahuje veľa zmien, plynulo nadväzuje na našu tradíciu.
Nové modernizované “školské písmo” je prispôsobené ľavákom a dostupnejšie vďaka digitálnej forme bezplatne. Písmo doteraz zaznamenalo viac ako 3 000 stiahnutí.
zdroj: Nadácia Tatra banky