Šachový krúžok radikálne – nová identita pre World Chess

Spolu s novým formátom hry nazvaným Armageddon prináša organizácia aj nový branding. Ten vznikol pod hlavičkou moskovského štúdia Shuka a hru skutočne posúva na iný level.

Hasnúca hviezda

Dizajnéri zámerne siahli po vizuálnych motívoch, ktoré spolu evokujú nadšenie, zápal pre hru a najmä dynamiku. Niečo, čo by ste od partie šachu práve nečakali. Práve toto narušenie stereotypu však robí novú identitu tak zábavnú.

Všetko začalo prvou úlohou. Navrhnúť vizuály pre Svetový šampionát v šachu, ktorý sa konal v roku 2016 v New Yorku. Následne riaditeľ World Chess oslovil štúdio s cieľom spopularizovať znovu šach v digitálnom veku – prostredníctvom sviežeho vizuálneho štýlu.

Po porážke Garyho Kasparova, ktorého zdolal v roku 1997 IBM Deep Blue sa šach začal vytrácať z povedomia. Dovtedy ľudia po celom svete sledovali dianie, poznali všetkých veľkých hráčov. Tí boli niečo ako svojské hviezdy. Nadšenie pre tento šport chceli dizajnéri znovu vrátiť do hry.

Armageddon

Spomínaný nový herný formát predstavuje spôsob ako šach posunúť do súčasnosti – ide o trojminútové kolá pre každého z hráčov, pričom každý ťah stiahne z času 2 sekundy. Dizajnéri chceli tomuto tempu pocitovo prispôsobiť aj vizualitu, ktorá je nápaditá, správne agresívna, pôsobí súčasne a púta už na prvý pohľad.

Vizuálny štýl kombinuje moderné s historickým. Fraktúra, ktorá sa objavuje v rámci materiálov ako nosný typografický prvok, je odkazom na stredovek, kedy práve motív Armagedonu ako biblického konca sveta bol medzi ľuďmi celkom cool. Tomu sekundujú layouty založené na mriežke, farebné prechody či odznaky / nášivky, ktoré ďalej rozvíjajú hravosť konceptu. Svieže a dobre namiešané.

Autori

Shuka je podľa vlastných slov brandingové byro s koreňmi v editorial designe, ktoré vzniklo v roku 2003. O šesť rokov neskôr sa jeho zakladateľ Ivan Velichko spojil so spolužiakom a absolventom Moskovskej štátnej tlačovej univerzity Ivanom Vasinom a od editorial dizajnu prešli k brandingu.

zdroj: Shuka

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Pohyblivá inšpirácia – Murat

Český Motiv je tvorivá parta, ktorá má na svedomí aj nasledovnú interaktívnu vec. V ich interaktívnom komikse s názvom Murat,…
pokračovanie článku

Smith &+ Village a nejmódnější čokoláda pro Harvey Nichols

Londýnská kreativní agentura Smith &+ Village navrhla šest nových luxusních obalů čokoládových tyčinek pro Harvey Nichols, obaly nejnovější řady jejich probíhající reimaginace vlastní značky pro ikonický obchodní dům.
pokračovanie článku

75 rokov Marvelu na jedinom webe

Komiksové vydavateľstvo Marvel tento rok oslavuje 75 rokov od svojho založenia. Okrúhle číslo inšpirovalo množstvo ľudí k vytvoreniu ešte…