Čisté logo s mestskou ikonou šikovne zakomponovanou do názvu. To je základný kameň identity, do ktorej sa má mesto obliecť v horizonte troch rokov.
800 rokov a čas na zmenu
Prvotným impulzom pre potrebu novej identity bolo výročie 800 rokov mesta. Momentu, kedy sa mohla radnica tešiť z nového loga, predchádzala súťaž. Tej sa zúčastnilo niekoľko štúdií i jednotlivcov. O víťazovi rozhodla porota, v ktorej nechýbali zástupcovia Czechdesign alebo pedagóg Fakulty umenia a designu.
Okrem spomínaného loga budú novú identitu mesta tvoriť aj grafické prvky, ktoré zabezpečia jednotný vizuál prezentačných materiálov – plagátov pozvánok a ďalších tlačovín, ako aj merch v podobe tričiek, tašiek a hrnčekov.
To, že sa identita páči už teraz, dosvedčujú výstupy, ktoré boli vytvorené k 800. výročiu vzniku mesta. Mestu priniesli prezentačné predmety navrhnuté v novom štýle dvojnásobné tržby oproti minulému roku.
Minuloročný merch k 800 rokom Litoměřic
Súčasný návrat ku koreňom
V centre návrhu k 800 rokom mesta stála linková ilustrácia mesta s viacerými lokálnymi dominantmi a odkazmi. Na ňu motívy mestských dominánt nadväzuje aj aktuálne implementovaná identita, ktorá sa vo farebnosti vracia k mestskej palete, modrej a žltej. Fragmenty ilustrácie sa budú objavovať na konkrétnych komunikátoch mesta. Jednotnú komunikáciu by mal zabezpečiť voľne stiahnuteľný dizajnmanuál.
Za zmienku stojí aj to, že víťazka Eva Vopelková pochádza práve z Litoměřic. Absolvovala ústeckú fakultu umění a designu, pôsobila ako grafička litoměřickej knižnice K. H. Máchu a aktuálne pôsobí na voľnej nohe.
zdroj: czechdesign.com, litomerice.cz