Dobrý nápad: Nová identita Slovenska

Tatry, halušky, história, malebná príroda. Pokiaľ ide o prezentáciu Slovenska, to všetko tu už v určitej podobe bolo. Koncept brandingu, ktorý bol predstavený posledný aprílový štvrtok, stavia na inú kartu. Sú ňou práve dobré nápady, vďaka ktorým sa krajina môže prezentovať vo svete. Autorsky za konceptom stojí reklamná agentúra Creative Department, ktorá zvíťazila vo verejnom obstarávaní.Slovensko ako krajina, v ktorej prichádzajú na svet dobré nápady ale aj dobrá voľba pre ľudí zvonku. To sú dve línie, ktoré možno v rámci komunikácie novej identity vnímať. S tým súvisí i predpoklad, že okrem prezentácie za hranicami bude koncept fungovať aj doma a ľudia si ho osvoja.

explikacia

Explikácia loga

Loga znacky Slovensko Loga znacky Slovensko - segmenty

ESET, Sygic, hudobný festival Pohoda ale aj Aeromobil. To všetko sú veci, ktoré vznikli z dobrého nápadu. Aj na ich príklade ukazuje kampaň k identite, že Slovensko je “dobrý nápad”. Či už ide o turizmus, investície, inovatívne myšlienky či kultúru. Práve širšie zámer sprostredkovať širšie vnímanie krajiny a vybočiť tak z výrazne turistických stereotypov je to, čo Good Idea odlišuje od predošlých pokusov o zadefinovanie identity Slovenska.

Zmena, ktorá sa prejavila aj vo finálnom riešení, spočívala aj v odlišnom vnímaní konceptu novej značky. Namiesto “tradičného” spojenia loga a sloganu, tvoria obe zložky jeden celok.

Exkurzia do histórie

Identita totiž stojí na písme History od známeho typografa Petra Biľaka. Písmo je zložené z viacerých vrstiev a svoj pôvod má v nápisoch starovekého Ríma. Počiatky navrhovania siahajú až do 90. rokov, kedy autor experimentoval s dekoratívnymi systémami vrstiev či typografiou 19. storočia. Po viacerých pokusoch (a nejakej tej slepej uličke) sa to podarilo. Vzniklo písmo, ktoré má predpoklady na generovanie nespočetného množstva štýlov. Ako Biľak hovorí, s písmom je možné oživiť históriu, alebo ju dokonca rozšíriť. Viac o písme si môžete prečítať na Typotheque.

ukazka aplikacie pre oblast cestovny ruch ukazka aplikacie pre oblast export ukazka aplikacie pre segment kultura

Príklady aplikácie

Prezentácia finálneho návrhu je výsledkom niekoľkoročného procesu tvorby novej štátnej značky. Zároveň je začiatkom jej využívania v praxi. Aplikácia identity do praxe je záväzná pre ministerstvá a ústredné orgány, pre samosprávu je jej používanie odporúčané. Proces implementácie by mal prebiehať priebežne, do začiatku roka 2017.

Ako sa páči nové logo vám?

 

foto: Creative Department

1 comment
  1. – trochu efektivnejsi predpripravny prieskum mohol usetrit Creative Departmentu profesionalnu blamaz – v tvorivosti a povodnosti – ostatne je “len” kvalitne remeslo, marketing a bublina intelektualnych reci (potom ten odkaz k Dobremu napadu – schopnosti Dobreho napadu, znie ako ironia – poslovencene “Good Prebrana Idea”)

    vid: koncept “Israel – Land of Creation”
    http://uk.thinkisrael.com/
    http://www.isconshanghai.org/web/article.php?id=263
    https://www.logoworks.com/blog/rebranding-israel/
    http://www.tnhglobal.com/wp-content/uploads/2016/07/143.jpg
    … atd. napriklad: https://www.visitmexico.com/es

    – PS: alebo je Creative Department utajenym autorom konceptu “Israel – Land of Creation”? :-) …. potom PARDON – nepozorne som si prezrel ich portfolio

Napísať odpoveď pre Pitkin Zrušiť odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Audi predstavilo novú inovatívnu identitu

Automobilka sa v najnovšom redizajne pridala k mnohým ďalším značkám, ktoré sa vydali smerom zjednodušovania svojich symbolov.